نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقوچانی, فرخfa_IR
dc.contributor.authorهمت, موژانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:45Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:45Z
dc.date.issued2009-06-22en_US
dc.date.issued1388-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-21en_US
dc.date.submitted1394-02-31fa_IR
dc.identifier.citationقوچانی, فرخ, همت, موژان. (1388). ویژگی­های شخصیتی کارآفرینان و سطح هوش عاطفی آنان. مدیریت کسب و کار, 1(2), 86-99.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_511300.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412863
dc.description.abstractامروزه کار آفرینی به عنوان موتور رشد و توسعه سازمان­ها و جوامع شناخته می شود و اهمیت کارآفرینان و نقش کلیدی آنان بر کسی پوشیده نیست. در این تحقیق از مجموع عوامل موثر بر کار آفرینی، صرفاً به ویژگی­های شخصیتی کارآفرینان پرداخته می­شود  شناخت ویژگی­های کارآفرینان، گام مهمی در جهت بهتر شدن وضعیت کارآفرینی در جامعه است. در اینجا با مروری بر مباحث کارآفرینی و هوش عاطفی، به دنبال بررسی رابطه بین آن دو مفهوم هستیم. فرض اصلی تحقیق حاضر بر این امر استوار است که بین دارا بودن ویژگی­های شخصیتی کارآفرینانه و هوش عاطفی کارآفرینان رابطه وجود دارد. در این تحقیق ویژگی­های شخصیتی کارآفرینان با توجه به نظریه های اندیشمندان به شش ویژگی: توفیق طلبی، مخاطره یا خطرپذیری، تحمل ابهام، خلاقیت، استقلال طلبی و داشتن مرکز کنترل درونی تقسیم شده است. برای اندازه­گیری هوش عاطفی کارآفرینان مدل هوش عاطفی گلمن به کار گرفته شد و برای سنجش هر یک از متغیرها پرسشنامه­های جداگانه طراحی گردید.  جامعه آماری تحقیق حاضر را کارآفرینان مستقل استان تهران تشکیل می دهند. برای نمونه گیری از مرکز کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران و انجمن ملی زنان کارآفرین کمک گرفته شد. پس از توزیع پرسشنامه ها بین کارآفرینان، تعداد 55 پرسشنامه تکمیل و بازگردانیده شد. پرسشنامه های جمع آوری شده نمره گذاری و شاخص­های توصیفی محاسبه شد. برای آزمون فرضیات با کمک نرم افزار SPSS از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج بدست آمده نشان داد که بین ویژگی­های شخصیتی کارآفرینان و سطح هوش عاطفی آنان رابطه معنادار وجود دارد. بدین معنا که کارآفرینان  هوش عاطفی بالاتری دارند. همچنین بر اساس فرضیه­های فرعی، رابطه بین نیاز به توفیق طلبی، مخاطره­پذیری، میزان تحمل ابهام، خلاقیت و استقلال طلبی با سطح هوش عاطفی کارآفرینان تائید شد و بین دارا بودن مرکز کنترل درونی و سطح هوش عاطفی کارآفرینان در این پژوهش رابطه معناداری به دست نیامد. در پایان پیشنهادهایی مبنی بر ضرورت آشنایی کارآفرینان با مقوله هوش عاطفی و  آموزش آن­ها در ارتباط با مهارت­های هوش عاطفی ارائه گردید.fa_IR
dc.format.extent403
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectکارآفرین- هوش عاطفی- نیاز به توفیق یا توفیق­طلبی- مخاطره یا خطرپذیری- تحمل ابهام-خلاقیت- استقلال طلبی- مرکز کنترل درونیfa_IR
dc.titleویژگی­های شخصیتی کارآفرینان و سطح هوش عاطفی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage86
dc.citation.epage99


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد