تبیین مدل ارتباط بین هوش معنوی و نگرش به کسب وکار در دانشجویان (مورد مطالعه: دانشجویان گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ولایت)
(ندگان)پدیدآور
بهاروند, فتانهگوران, میلادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تبیین مدل ارتباط بین هوش معنوی و نگرش به کسب وکار در دانشجویان انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه ولایت به تعداد 500 نفر بوده و نمونه آماری به تعداد 217 نفر با روش تصادفی و استفاده از جدول مورگان انتخاب گردید. از پرسشنامه های استاندارد هوش معنوی (کینگ و دسیکو، 2009) و نگرش به کسب و کار (آشن و همکاران، 1998) جهت گردآوری داده ها استفاده شد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش انجام کار از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. به منظور تأیید مدل تحقیق از مدل معادلات ساختاری و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل عاملی تأییدی، آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام در نرم افزارهای AMOS 23 و SPSS 23 استفاده گردید. نتایج حاکی از وجود رابطه مثبت معنادار بین هوش معنوی و نگرش به کسب و کار می باشد. همچنین، تأیید شد که بین تمامی ابعاد هوش معنوی با نگرش به کسب و کار رابطه مثبت معنادار وجود دارد و از میان چهار بعد هوش معنوی، بعد "تفکر انتقادی وجودی" در تبیین نگرش دانشجویان به کسب و کار نقش دارد.
کلید واژگان
هوش معنوینگرش به کسب و کار
مدل معادلات ساختاری
شماره نشریه
45تاریخ نشر
2020-03-201399-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت و حسابداری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ولایت، ایرانشهر، ایرانگروه مدیریت و حسابداری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ولایت، ایرانشهر، ایران.
شاپا
2252-01042383-2991




