• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    فضاهای خرده‌فروشی و واکاوی پدیدارشناسانۀ تجربۀ زیسته سردرگمی از منظر مصرف کنندگان

    (ندگان)پدیدآور
    مهیمنی, مرجانحیدرزاده, کامبیزمنصوریان, یزدان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    365.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در سا‌ل‌های اخیر، پدیدۀ سردرگمی یکی از معضلات مهم مصرف‌کنندگان در فضاهای خرده‌فروشی است که به خرید ناقص آن‌ها منجر می‌شود‌؛ بنابراین، این مطالعه به دنبال کشف و شناسایی پدیدۀ سردرگمی و ادراک مصرف‌کنندگان از این مفهوم و جنبه‌های ناپیدای آن بود. به‌ این منظور، فضاهای خرده‌فروشی انتخاب شد که محیط مناسبی را برای سردرگمی آن‌ها فراهم می‌کند. در مرحلۀ اجرا از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی استفاده شد. داده‌ها از طریق‌ مصاحبۀ عمیق با 27 نفر مشارکت‌کننده جمع‌آوری شد که طبق نمونه‌گیری هدفمند چندگانه انتخاب‌شده بودند. کدگذاری انجام و مفاهیم و مقوله‌ها استخراج شد. یافته‌ها نشان داد که 5 مضمون اصلی سبک تصمیم‌گیری، دانش ترغیب مصرف‌کننده و هزینه‌های مصرف‌کننده، ویژگی محصول و سایر عوامل موجب بروز حالات عاطفی، شناختی و رفتاری تجربۀ سردرگمی مصرف‌کنندگان می‌شود. درنهایت به راهکارهای کاهش و خروج و پیامدهای سردرگمی اشاره شد. این پژوهش هم از جنبۀ موضوع انتخابی برای بررسی و هم از نظر روش‌شناسی با سایر مطالعات رفتار مصرف‌کننده متفاوت است.
    کلید واژگان
    تجربۀ زیسته
    دانش ترغیب مصرفکننده
    روش پدیدارشناسی
    سردرگمی مصرفکننده
    هزینه‌های مصرف‌کننده

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
    دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات
    هیات علمی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.20473.1513
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4149.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412740

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب