نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارعی, عظیم الهfa_IR
dc.contributor.authorفیض, داودfa_IR
dc.contributor.authorاکبرزاده پاشا, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:24Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:24Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-13en_US
dc.date.submitted1396-06-22fa_IR
dc.identifier.citationزارعی, عظیم اله, فیض, داود, اکبرزاده پاشا, مریم. (1396). کاربرد روش تحلیل تم در شناسایی مفهوم چابکی برند. مدیریت برند, 4(4), 79-112. doi: 10.22051/bmr.2019.17201.1386fa_IR
dc.identifier.issn2345-3222
dc.identifier.issn2538-1482
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.17201.1386
dc.identifier.urihttps://bmr.alzahra.ac.ir/article_4147.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412738
dc.description.abstract<em>بی‌تردید اصلی‌ترین ماموریت برند، ایجاد و حفظ یک تمایز جذاب و پایدار، با توجه به شرایط و امکانات روز می‌باشد. امروزه با افزایش تعداد برندها و فشرده‌تر شدن رقابت بین آن‌ها، برندهایی که دانش تطبیق درست و سریع با تغییرات اثرگذار محیطی را نداشته باشند، زودتر از گردونه‌ی ترجیح و انتخاب مصرف‌کنندگان خارج می‌شوند. مقاله حاضر، پژوهشی کیفی درباره معنای چابکی در برند است. در فاز نخست، با هدف جمع‌آوری داده‌های کیفی، پس از بررسی گسترده‌ی ادبیات حوزه برندسازی و انواع چابکی، چارچوبی برای طرح پرسش‌های مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با خبرگان تدوین گردید. در ادامه، 9</em><em>نفر از کارشناسان دانشگاهی و اجرایی باسابقه در حوزه بازاریابی و برندسازی ایران از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند (گلوله برفی) انتخاب شـدند. مصاحبه‌های ترانویسی‌شده، در فاز دوم به کمک نرم‌افزار ان‌ویوو و با روش تحلیل تماتیک استقرایی شش مرحله‌ای کلارک و براون، کدگذاری گردید. در تحلیل تم استقرایی که به‌طور منطقی تم‌های از قبل تعریف‌شده‌ای وجود ندارد، الگوها در طول تحلیل و با قرار دادن کدهای باز یا تم‌های فرعیِ شبیه به هم در یک تم اصلی، آشکار می‌شوند</em>.<em> به‌طور خلاصه، در پژوهش جاری از مجموع 239 کد باز و 24 تم فرعی، 3 تم اصلی محرک‌ها، الزامات، و ویژگی‌های سازگاری برند، شناسایی شد و مبنای تعریف مفهوم نوینی به نام چابکی برند قرار گرفت. بر این اساس، چابکی برند یعنی </em><em>سازگاری عملکردی-ارتباطی هوشمندانه، پیوسته، هویت‌محور و سریعِ برند در برابر محرک‌های معنادار و قابل‌اعتنا که به‌واسطه‌ی پنج قابلیت اساسی انعطاف‌ نسبی، پاسخگویی کارآمد، حسگری هوشمندانه، قدرت پیش‌بینی و یادگیرندگی برند به‌دست می‌آید</em><em>.</em>fa_IR
dc.format.extent319
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه الزهراfa_IR
dc.publisherAlzahra Universityen_US
dc.relation.ispartofمدیریت برندfa_IR
dc.relation.ispartofBrand Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.17201.1386
dc.subjectبرندfa_IR
dc.subjectتحلیل تماتیکfa_IR
dc.subjectچابکی برندfa_IR
dc.subjectسازگاریfa_IR
dc.subjectمحرک‌های معنادارfa_IR
dc.titleکاربرد روش تحلیل تم در شناسایی مفهوم چابکی برندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی و مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان،سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی و دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue4
dc.citation.spage79
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد