• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کاربرد روش تحلیل تم در شناسایی مفهوم چابکی برند

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی, عظیم الهفیض, داوداکبرزاده پاشا, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    319.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بی‌تردید اصلی‌ترین ماموریت برند، ایجاد و حفظ یک تمایز جذاب و پایدار، با توجه به شرایط و امکانات روز می‌باشد. امروزه با افزایش تعداد برندها و فشرده‌تر شدن رقابت بین آن‌ها، برندهایی که دانش تطبیق درست و سریع با تغییرات اثرگذار محیطی را نداشته باشند، زودتر از گردونه‌ی ترجیح و انتخاب مصرف‌کنندگان خارج می‌شوند. مقاله حاضر، پژوهشی کیفی درباره معنای چابکی در برند است. در فاز نخست، با هدف جمع‌آوری داده‌های کیفی، پس از بررسی گسترده‌ی ادبیات حوزه برندسازی و انواع چابکی، چارچوبی برای طرح پرسش‌های مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با خبرگان تدوین گردید. در ادامه، 9نفر از کارشناسان دانشگاهی و اجرایی باسابقه در حوزه بازاریابی و برندسازی ایران از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند (گلوله برفی) انتخاب شـدند. مصاحبه‌های ترانویسی‌شده، در فاز دوم به کمک نرم‌افزار ان‌ویوو و با روش تحلیل تماتیک استقرایی شش مرحله‌ای کلارک و براون، کدگذاری گردید. در تحلیل تم استقرایی که به‌طور منطقی تم‌های از قبل تعریف‌شده‌ای وجود ندارد، الگوها در طول تحلیل و با قرار دادن کدهای باز یا تم‌های فرعیِ شبیه به هم در یک تم اصلی، آشکار می‌شوند. به‌طور خلاصه، در پژوهش جاری از مجموع 239 کد باز و 24 تم فرعی، 3 تم اصلی محرک‌ها، الزامات، و ویژگی‌های سازگاری برند، شناسایی شد و مبنای تعریف مفهوم نوینی به نام چابکی برند قرار گرفت. بر این اساس، چابکی برند یعنی سازگاری عملکردی-ارتباطی هوشمندانه، پیوسته، هویت‌محور و سریعِ برند در برابر محرک‌های معنادار و قابل‌اعتنا که به‌واسطه‌ی پنج قابلیت اساسی انعطاف‌ نسبی، پاسخگویی کارآمد، حسگری هوشمندانه، قدرت پیش‌بینی و یادگیرندگی برند به‌دست می‌آید.
    کلید واژگان
    برند
    تحلیل تماتیک
    چابکی برند
    سازگاری
    محرک‌های معنادار

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی و مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان،سمنان، ایران
    عضو هیئت علمی و دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2019.17201.1386
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_4147.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412738

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب