نقش دوگانه تجربه خرید مصرفکننده در قصد خرید مجدد محصولات بدلی و اصلی برندهای لوکس
(ندگان)پدیدآور
جعفرزاده کناری, مهدیبخشنده, قاسمابراهیمی, عبدالحمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی موثرترین عوامل بر تجربه خرید محصولات بدلی و اصلی برندهای لوکس و نقشی که تجربه خرید مصرفکنندگان از هر یک از انواع بدلی و اصلی محصولات، در قصد خرید مجدد آنها دارد، صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی است و جامعه آماری آن را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل میدهند. جهت تجزیهوتحلیل دادهها نیز از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM)، تحلیل عاملی تأییدی (CFA)، تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA)، آزمون Tبا دو نمونه مستقل و آزمون فریدمن استفاده شده است. یافتهها نشان داد که متغیرهای «قیمت»، «ارزش» و «دسترسی» تأثیر معناداری بر «تجربه خرید محصولات بدلی»؛ و «کیفیت» و «پرستیژ» تأثیر معناداری بر «تجربه خرید محصولات اصلی» داشتند. همچنین تجربه خرید مجدد محصولات بدلی، بر «قصد خرید مجدد محصولات بدلی» تأثیر مثبت و بر «قصد خرید محصولات اصلی» تأثیر منفی؛ و تجربه خرید محصولات اصلی، بر «قصد خرید مجدد محصولات اصلی» تأثیر مثبت و بر «قصد خرید مجدد محصولات بدلی» تأثیر منفی داشت.
کلید واژگان
محصولات بدلیمحصولات اصلی
برند لوکس
تجربه خرید
قصد خرید
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) دانشگاه شهید بهشتیدانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی (بازاریابی) دانشگاه اصفهان. (نویسنده مسئول).
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2345-32222538-1482




