شناسایی ابعاد موثر تداعی معانی برند ملّی بر جذب کارآموزان بینالمللی دارای قصدِکارآفرینانه ( مطالعۀ موردی: مرکز آیسک ایران)
(ندگان)پدیدآور
رضوانی, مهرانگودرزی, کبریمشهدی فراهانی, امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعات پیشین از دو منظر قابلِتامل هستند؛ یکی اینکه دستاوردهای برندسازی ملّی ضمن معرفی کشورها موجب جذب مصرفکنندگان، گردشگران و کارآفرینان به بازار میشود، از طرف دیگر موجب جذب دانشجویان بینالمللی میشود که در برنامههای کارآموزی شرکتمیکنند. این پژوهش به دنبال شناسایی تأثیر تداعی معانی برند ملّی بر کارآفرینی ازطریق کارآموزی بینالمللی است. یکی از سازمانهای فعال در زمینۀ کارآموزی بینالمللی، آیسک میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی میباشد. جامعۀ آماری پژوهش 60 نفر است و پرسشنامۀ محققساختۀ پژوهش بهصورت تصادفی ساده بین 55 نفر از کارآموزان بینالمللی در مرکز آیسک توزیع و درنهایت 52 پرسشنامه جمعآوریشد. در این پژوهش پرسشنامههای توزیعشده توسط آزمون فرضیات تحقیق و مدل تحلیل مسیر آن براساس روش مدلیابی معادلات ساختاری بااستفادهاز نرمافزار اسمارتپیالاس2 تحلیل و بررسی گردید. نتایج نشانمیدهد ابعاد تداعی معانی برند ملّی ازجمله فرهنگ ملّی، گردشگری، کیفیت زندگی و محیط کسبوکار بر جذب کارآموز بینالمللی تأثیر مثبت دارد، اما بعد سیستم ارزشی بر جذب کارآموزان تأثیری ندارد.
کلید واژگان
شاخص برند ملیتداعی معانی برند ملی
قصد کارآفرینانه
کارآموز بینالمللی و آیسک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانکارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
شاپا
2345-32222538-1482




