• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت برند
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی ابعاد موثر تداعی معانی برند ملّی بر جذب کارآموزان بین‌المللی دارای قصد‌ِکارآفرینانه ( مطالعۀ موردی: مرکز آیسک ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    رضوانی, مهرانگودرزی, کبریمشهدی فراهانی, امیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.605 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعات پیشین از دو منظر قابل‌ِتامل هستند؛ یکی اینکه دستاوردهای برندسازی ملّی ضمن معرفی کشورها موجب جذب مصرف‌کنندگان، گردشگران و کارآفرینان به بازار می‌شود، از طرف دیگر موجب جذب دانشجویان بین‌المللی می‌شود که در برنامه‌های کارآموزی شرکت‌می‌کنند. این پژوهش به دنبال شناسایی تأثیر تداعی معانی برند ملّی بر کارآفرینی از‌طریق کارآموزی بین‌المللی است. یکی از سازمان‌های فعال در زمینۀ کارآموزی بین‌المللی، آیسک می‌باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش 60 نفر است و پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ پژوهش به‌صورت تصادفی ساده بین 55 نفر از کارآموزان بین‌المللی در مرکز آیسک توزیع و درنهایت 52 پرسشنامه جمع‌آوری‌شد. در این پژوهش پرسشنامه‌های توزیع‌شده توسط آزمون فرضیات تحقیق و مدل تحلیل مسیر آن براساس روش مدل‌یابی معادلات ساختاری بااستفاده‌از نرم‌افزار اسمارت‌پی‌ال‌اس2 تحلیل و بررسی‌ گردید. نتایج نشان‌می‌دهد ابعاد تداعی معانی برند ملّی ازجمله فرهنگ ملّی، گردشگری، کیفیت زندگی و محیط کسب‌وکار بر جذب کارآموز بین‌المللی تأثیر مثبت دارد، اما بعد سیستم ارزشی بر جذب کارآموزان تأثیری ندارد.
    کلید واژگان
    شاخص برند ملی
    تداعی معانی برند ملی
    قصد کارآفرینانه
    کارآموز بین‌المللی و آیسک

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار و عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2345-3222
    2538-1482
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/bmr.2018.9546.1094
    https://bmr.alzahra.ac.ir/article_3720.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412682

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب