واکاوی مفهوم «استراتژی سبد برند» مبتنی بر مرور نظاممند
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, شهریارقره چه, منیژهحسینی, سید محمودترکمانی, فرزادنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
حجم بالای مطالعات مرتبط با حوزه سبد برند و مفاهیم مشتق از آن از یک طرف و طیف گسترده و گاهاً متعارض یافتههای حاصل آنها از طرف دیگر، نویسندگان را بر آن داشت تا ضمن مرور نظاممند مطالعات انجامشده در این حوزه (بهویژه در بحث استراتژی سبد برند)، به دستهبندی و تجمیع یافتههای حاصله پرداخته و مفهوم، ابعاد، پیشآیندها و عوامل مؤثر بر آن را تبیین نمایند. بر این اساس، مبتنی بر الگوی چهار مرحلهای مرور نظاممند، استراتژی جستجوی مقالات تدوین و فرآیند جستجو در پایگاههای استنادی برتر آغاز گردید و مقالات برتر و واجد شرایط بهمنظور بررسی عمیقتر و پاسخ به سؤالات پژوهش انتخاب شدند. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مفهوم استراتژی سبد برند، از تعابیر هویتگرایانه به تعابیر سیستمی و در ادامه بهسوی مفاهیم ساختارگرایانه و سلسلهمراتبی در حال تغییر و تحول میباشد. همچنین، گسترهی برند، ارتباط بین برندهای سبد و عناصر بصری سبد برند ازجمله مهمترین ابعاد استراتژی سبد برند هستند که توسط عوامل درونی چون عوامل مرتبط با برند و عوامل عملکردی و عوامل بیرونی چون عوامل مربوط به مصرفکننده و عوامل مربوط به رقبا تحت تأثیر قرار میگیرند.
کلید واژگان
برندسبد برند
استراتژی سبد برند
مدیریت سبد برند
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت بازرگانی - دانشکده مدیریت و حسابداری - دانشگاه شهید بهشتی - تهران - ایراندانشگاه شهید بهشتی
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
شاپا
2345-32222538-1482




