ارائه مدل احساسات مصرفکنندگان در صنعت بستهبندی با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری
(ندگان)پدیدآور
امیری عقدایی, سید فتح الهمالکی, شکوفهشاهین, آرشانصاری, آذرنوشنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف شناسایی انواع احساسات مصرفکننده، دستهبندی و تبیین ارتباط میان آنها در صنعت بستهبندی انجامگرفته است. بهمنظور دستیابی به اهداف پژوهش در گام اول انواع احساسات منتقلشده به مصرفکننده از بستهبندی محصول از طریق انجام مصاحبههای عمیق با 50 نفر از مصرفکنندگان شکلات در شهر اصفهان با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به اشباع و به کمک روش تحلیل تم، شناسایی شدند. در گام دوم احساسات شناساییشده با استفاده از نمودار وابستگی و نظر چند متخصص حوزه زبانشناسی و رفتار مصرفکننده، در قالب 6 گروه دستهبندی شدند. درنهایت در گام سوم این احساسات به کمک تکنیک مدلسازی ساختاری- تفسیری، سطحبندی شده و ارتباط میان آنها مشخص شد. نتایج پژوهش منجر به طراحی مدل احساس مصرفکننده در صنعت بستهبندی در پنج سطح شد. احساس مصرفکننده نسبت به طراحی بستهبندی بهعنوان تأثیرگذارترین عامل در شکلگیری سایر احساسات در مصرفکننده شناسایی شد. همچنین احساس مصرفکننده نسبت به خرید بهعنوان تأثیرپذیرترین بُعد شناخته شد.
کلید واژگان
احساس مصرفکنندهبستهبندی
مدلسازی ساختاری- تفسیری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهاندانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
استاد گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
استادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان
شاپا
2345-32222538-1482




