نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهروز, منیرfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorمهرمحمدی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:55:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:55:46Z
dc.date.available1399-07-09T11:55:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:55:46Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-26en_US
dc.date.submitted1395-09-06fa_IR
dc.identifier.citationبهروز, منیر, حاتمی, جواد, مهرمحمدی, محمود. (1395). تحلیل محتوای کتاب‌های «بخوانیم و بنویسیم» پایۀ سوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های کارکردهای اجرایی: روش آنتروپی شانون. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری, 6(1), 51-62. doi: 10.22108/cbs.2016.20753fa_IR
dc.identifier.issn2251-7642
dc.identifier.issn2345-3524
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/cbs.2016.20753
dc.identifier.urihttp://cbs.ui.ac.ir/article_20753.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411861
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم پایه سوم ابتدایی از منظر تأکید بر مؤلفه‌های کارکردهای اجرایی (حافظه‌فعال، بازداری پاسخ و مدیریت زمان) است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع تحلیل محتوا با به‌کارگیری روش "آنتروپی شانون" است. جامعه آماری شامل کلیه کتاب‌های درسی دوره ابتدایی است. نمونه آماری این پژوهش، شامل کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم پایه سوم ابتدایی در سال 1394-1393 است. ابزار پژوهش فهرست وارسی کارکردهای اجرایی مبتنی بر مبانی علمی کارکردهای اجرایی(داوسون و گوار، 2010) بود که محقق آن را تدوین کرد و روایی محتوایی آن توسط 10 نفر از متخصصان احراز شد. نتایج تحلیل محتوا نشان داد در کتاب‌های بخوانیم و بنویسیم، ضریب اهمیت مؤلفه حافظه‌فعال (335./)، مدیریت زمان (333./) و بازداری پاسخ (333./) بود. به‌عبارتی، میزان توجه به مؤلفۀ حافظه‌فعال و مدیریت زمان و بازداری پاسخ در سطح متوسط ارزیابی شد. با توجه به نقش کارکردهای اجرایی که در رشد شناختی و آموزشی کودکان دارد و با عنایت به تأکید پژوهشگران بر این مؤلفه، ضروری است که مؤلفان کتاب‌های درسی بخوانیم و بنویسیم، در ویرایش‌های بعدی به این امر توجه لازم را داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent579
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های علوم شناختی و رفتاریfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Cognitive and Behavioral Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/cbs.2016.20753
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectکتاب بخوانیم و بنویسیم پایۀ سوم ابتداییfa_IR
dc.subjectتحلیل محتوا (آنتروپی شانون)fa_IR
dc.titleتحلیل محتوای کتاب‌های «بخوانیم و بنویسیم» پایۀ سوم ابتدایی بر اساس مؤلفه‌های کارکردهای اجرایی: روش آنتروپی شانونfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage51
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد