نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی جمالویی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorابوالقاسمی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorنریمانی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorزاهد, عادلfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:55:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:55:38Z
dc.date.available1399-07-09T11:55:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:55:38Z
dc.date.issued2017-07-23en_US
dc.date.issued1396-05-01fa_IR
dc.date.submitted2012-12-14en_US
dc.date.submitted1391-09-24fa_IR
dc.identifier.citationرضایی جمالویی, حسن, ابوالقاسمی, عباس, نریمانی, محمد, زاهد, عادل. (1396). مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسه‌ای در دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های ویژه در یادگیری و عادی مقطع تحصیلی راهنمایی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری, 7(1), 65-80. doi: 10.22108/cbs.2017.21763fa_IR
dc.identifier.issn2251-7642
dc.identifier.issn2345-3524
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/cbs.2017.21763
dc.identifier.urihttp://cbs.ui.ac.ir/article_21763.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411819
dc.description.abstractهدف از این مطالعه، مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسه­ای در دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های ویژه در یادگیری و دانش‌آموزان عادی بود. آزمودنی­های پژوهش شامل 80 دانش‌آموز پایه تحصیلی دوم راهنمایی بود که به روش تصادفی خوشه­ای چند مرحله­ای و همتاسازی از میان دانش‌آموزان مدارس راهنمایی پسرانه اردبیل انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از مقیاس ادراک از خود، مقیاس روابط مدرسه­ای، آزمون هوشی ریون، آزمون­های محقق‌ساخته خواندن، نوشتن و ریاضیات استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری (MANCOVA) نشان داد میانگین نمرات روابط مدرسه­ای در دانش‌آموزان عادی بیشتر از دانش‌آموزان دارای نارسایی­های ویژه در یادگیری است(05/0>P). همچنین، نتایج نشان می­دهد که میانگین نمرات ادراک از خود و مؤلفه­های آن (شایستگی تحصیلی، مقبولیت اجتماعی، صلاحیت ورزشی، سلوک رفتاری، ظاهر فیزیکی و ارزش کلی خود) در دانش‌آموزان دارای نارسایی­های ویژه در یادگیری، پایین­تر از دانش‌آموزان عادی است (05/0>P). این یافته­ها تلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاوره­ای برای دانش‌آموزان استثنایی دارد.<br />fa_IR
dc.format.extent963
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های علوم شناختی و رفتاریfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Cognitive and Behavioral Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/cbs.2017.21763
dc.subjectادراک از خودfa_IR
dc.subjectروابط مدرسه­ایfa_IR
dc.subjectنارسایی‌های ویژه در یادگیریfa_IR
dc.subjectمقطع تحصیلی راهنماییfa_IR
dc.titleمقایسه ادراک از خود و روابط مدرسه‌ای در دانش‌آموزان دارای نارسایی‌های ویژه در یادگیری و عادی مقطع تحصیلی راهنماییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی سلامت؛ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان‌شناسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.department- استاد گروه روان‌شناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage65
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد