| dc.contributor.author | رضایی جمالویی, حسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, عباس | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نریمانی, محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | زاهد, عادل | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:55:38Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:55:38Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:55:38Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:55:38Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-07-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-05-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-12-14 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-09-24 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | رضایی جمالویی, حسن, ابوالقاسمی, عباس, نریمانی, محمد, زاهد, عادل. (1396). مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسهای در دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی مقطع تحصیلی راهنمایی. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری, 7(1), 65-80. doi: 10.22108/cbs.2017.21763 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2251-7642 |  | 
| dc.identifier.issn | 2345-3524 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22108/cbs.2017.21763 |  | 
| dc.identifier.uri | http://cbs.ui.ac.ir/article_21763.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/411819 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از این مطالعه، مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسهای در دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری و دانشآموزان عادی بود. آزمودنیهای پژوهش شامل 80 دانشآموز پایه تحصیلی دوم راهنمایی بود که به روش تصادفی خوشهای چند مرحلهای و همتاسازی از میان دانشآموزان مدارس راهنمایی پسرانه اردبیل انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس ادراک از خود، مقیاس روابط مدرسهای، آزمون هوشی ریون، آزمونهای محققساخته خواندن، نوشتن و ریاضیات استفاده شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری (MANCOVA) نشان داد میانگین نمرات روابط مدرسهای در دانشآموزان عادی بیشتر از دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری است(05/0>P). همچنین، نتایج نشان میدهد که میانگین نمرات ادراک از خود و مؤلفههای آن (شایستگی تحصیلی، مقبولیت اجتماعی، صلاحیت ورزشی، سلوک رفتاری، ظاهر فیزیکی و ارزش کلی خود) در دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری، پایینتر از دانشآموزان عادی است (05/0>P). این یافتهها تلویحات مهمی در زمینه آموزش و خدمات مشاورهای برای دانشآموزان استثنایی دارد.<br /> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 963 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه اصفهان | fa_IR | 
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US | 
| dc.relation.ispartof | پژوهش های علوم شناختی و رفتاری | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Research in Cognitive and Behavioral Sciences | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22108/cbs.2017.21763 |  | 
| dc.subject | ادراک از خود | fa_IR | 
| dc.subject | روابط مدرسهای | fa_IR | 
| dc.subject | نارساییهای ویژه در یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | مقطع تحصیلی راهنمایی | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ادراک از خود و روابط مدرسهای در دانشآموزان دارای نارساییهای ویژه در یادگیری و عادی مقطع تحصیلی راهنمایی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی سلامت؛ دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استاد گروه روانشناسی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | - استاد گروه روانشناسی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 7 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 65 |  | 
| dc.citation.epage | 80 |  |