بررسی تأثیرآموزش بهشیوه تحلیل رفتار متقابل بر سبکهای عشقورزی زوجین
(ندگان)پدیدآور
صادقی, مسعوداحمدی, سید احمدبهرامی, فاطمهاعتمادی, عذرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
Normal
  0
  
  
  
  
  false
  false
  false
  
  EN-US
  X-NONE
  FA
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
  
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
 /* Style Definitions */
 table.MsoNormalTable
	{mso-style-name:"Table Normal"
	mso-tstyle-rowband-size:0
	mso-tstyle-colband-size:0
	mso-style-noshow:yes
	mso-style-priority:99
	mso-style-qformat:yes
	mso-style-parent:""
	mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt
	mso-para-margin:0cm
	mso-para-margin-bottom:.0001pt
	mso-pagination:widow-orphan
	font-size:10.0pt
	font-family:"Calibri","sans-serif"}
هدف این پژوهش بررسی
تأثیر آموزش بهشیوه تحلیل رفتار متقابل بر سبکهای عشقورزی زوجین شهر خرمآباد
بود. این پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه
آماری این پژوهش زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر خرمآباد در سال 89 -
1388 بودند. نمونه پژوهش30 زوج (60 نفر) بودند که از بین افراد در دسترس انتخاب
شده، بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. زوجین گروه آزمایش،
بهمدت 8 جلسه تحت آموزش بهشیوه تحلیل رفتار متقابل قرار گرفتند. در پایان از هر
دو گروه، پس آزمون بهعمل آمد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه سبکهای عشق ورزی «لی»
بود. نتایج تحلیل کواریانس نشان داد آموزش بهشیوه تحلیل رفتار متقابل بر سبکهای
عشقورزی رمانتیک، دوستانه، واقعگرایانه، شهوانی و فداکارانه تأثیر دارد
(05/0>p) ولی بر سبک عشق
ورزی بازیگرانه تأثیر ندارد(05/0
کلید واژگان
سبکهای عشق ورزیتحلیل رفتار متقابل
آموزش زوجین
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-12-221392-10-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
شاپا
2251-76422345-3524




