مرور دوره 15, شماره 33 بر اساس عنوان

  • جامعه‌شناسی معرفتی آمریکایی و ارتباطات میان‌فرهنگی 

    فیاض, ابراهیم (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
    جامعه‌شناسی از اروپا به آمریکا کوچ کرده است و در آمریکا، هویت آمریکایی به خود گرفته است؛ از جمله حوزۀ ملی تحقیقاتی جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی معرفتی است که متأخرترین حوزۀ جامعه‌شناسی را تشکیل می‌دهد و جامعه‌شناسی معرفتی ...

  • دین و نظریه‌های تأثیر رسانه؛ کنکاشی در متون موثق اسلامی و نظریه‌های رسانه‌ای 

    سپنجی, امیرعبدالرضا؛ افخمی, حسینعلی (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
    ازآنجاکه برای مقولۀ ارتباطات از دیدگاه فرایندی، تأثیر و اثرگذاری موضوعیت می‌یابد، در این مقاله قصد بر آن است که نظریه‌های تأثیر رسانه‌های همگانی و سیر تغییر و تحولات این نظریه‌ها، انواع و نحوۀ تأثیر بر مخاطبان از طریق ...

  • رسانه‌های کوچک 

    کوثری, مسعود (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
    این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و کارکردهای رسانه‌‍‌‍‌های کوچک در مقایسه با رسانه‌های بزرگ (سنتی) می‌پردازد و نشان می‌دهد که ضمن شباهت‌هایی که بین این دو دسته از رسانه‌ها وجود دارد، تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای از نظر ساختار ...

  • روش‏ شناسی و تحلیل ایدئولوژی در متون ارتباطی 

    عبداللهیان, حمید؛ منفرد, لیلا (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
     این مقاله ضمن آنکه یک متن روش‏شناختی در حوزۀ تحلیل ایدئولوژی در مطبوعات است، به چگونگی بازنمایی ایدئولوژی در متون ارتباطی می‌پردازد تا ارتباط عناصر ساختاری ایدئولوژیک مطبوعاتی را به حوزۀ شناخت درآورد. پرسش اول ‏اینکه ...

  • هنر از دیدگاه رهبری 

    بشیر, حسن؛ زارع درخشان, ابوذر؛ همازاده ابیانه, حسین (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
    همان‌گونه که یکی از شروط مهم پایایی و ماندگاری هر پیام، جای گرفتن در قالب‌های هنری است، برای انتقال مفاهیم متعالی و غنی اسلامی نیز گریزی از استفاده از ابزار هنر نیست. انقلاب اسلامی با ادعای جامعیت در تمام زمینه‌های ...

  • چالش‌ها، فرصت‌ها و چشم‌انداز مطبوعات ایران 

    بهرامپور, شعبانعلی؛ مهدی‌زاده, محمد (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2008-08-22)
    این مقاله، چالش‌ها، تهدیدها، توانایی‌ها، فرصت‌ها و چشم‌انداز مطبوعات ایران را در دهۀ آینده نشان می‌دهد. ازاین‌رو، ابتدا بر وضعیت کنونی مطبوعات کشور، به‌ویژه بر وضعیت آماری، تنوع، تکثر و محتوا نگاهی می‌افکند و سپس ...