مرور دوره 8, شماره 31 بر اساس تاریخ انتشار

  • مدیریت بحران، غلبه بر سردرگمی 

    قاضی, حسن (دانشگاه امام حسین, 2017-04-21)
    بحران‌های حقیقتاً ویران‌گر از قبیل بوپال یا سانحه شاتل فضایی آن‌چنان نادر و اتفاقی به نظر می‌رسند که مدیران انجام اقدامات پیش‌گیرانه را باعث ضرر برمی‌شمرند. بسیاری حتی به این باورندکه صنایع آنان به‌نحوی از مصونیت برخوردار ...

  • مفهوم شناسی آرامش روانی پس از بحران از دیدگاه قران کریم 

    رضایی, سید فردین؛ باصری, احمد؛ علوی وفا, حمید (دانشگاه امام حسین, 2017-04-21)
    چکیده بحران‌ها همواره در طول حیات کره زمین وجود داشته و ادامه خواهد داشت. وقوع بحران‌ها و بلایا در اغلب موارد تأثیرات مخربی بر روان و روحیه انسانی باقی می‌گذارد و آسیب‌های روانی سنگین و پردامنه‌ای بر جوامع بشری تحمیل ...

  • بررسی تأثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان های سازمان های متولی بحران (مطالعه موردی: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان) 

    عسکری, محبوبه؛ ابراهیمی نژاد, مهدی؛ پورسعید, محمد مهدی (دانشگاه امام حسین, 2017-04-21)
    هدف ازپژوهش حاضر، شناسایی میزان تأثیر عوامل اثرگذار سازمانی بر عملکرد کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه-ی آماری ...

  • ارتباطات در بحران و مسئله ترس 

    حسینی, حسین (دانشگاه امام حسین, 2017-04-21)
    مدیریت موفق بحران مستلزم برقراری ارتباط بین سیستم مدیریت کننده و ذینفعان دخیل در بحران، با هدف اطلاع رسانی، توجیه، آرام سازی، ایجاد انگیزه برای انجام رفتار مناسب و مانند اینهاست. احتمالاً مهمترین تم ارتباطی مورد استفاده ...