پیشنهاد مدل کسبوکار مبتنی بر گوشیهای هوشمند همراه برای سازمان صداوسیما
(ندگان)پدیدآور
صلواتیان, سیاوشخواجهئیان, داتیسپورکاوه دهکردی, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
 نداشتن الگوی جامع و مدل کلان کسبوکار برای استفاده حداکثری از ظرفیت بستر گوشیهای هوشمند همراه به منظور درآمدزایی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، از مشکلات نوظهور اما جدی این سازمان است. هدف مقاله حاضر، طراحی یک مدل کسبوکار مبتنی بر گوشیهای هوشمند همراه بهمنظور افزایش درآمدهای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی بوده است. برای این منظور، بوم مدل کسبوکار استروالدر بهعنوان نظریه مختار پژوهش، انتخاب و از روش دلفی کلاسیک استفاده شده است. توسعه همهجانبه زیرساختها و پلتفرم، جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، ایجاد تنوع و تکثر محتوایی بهمنظور پوشش دادن به نیاز همه گروههای مخاطب و تولید محتوای فاخر متناسب با این بستر، همکاری با همه بازیگران عرصه تولید، توزیع و سیاستگذاری محتوایی در کنار ایجاد بازار محتوای صوت و تصویر، قرار گرفتن در جایگاه رگولاتور و استفاده از ظرفیتهای خاص این سازمان (مانند آرشیو) متناسب با زیستبوم رسانهای کشور، ازجمله دستاوردهای محوری این پژوهش بوده است. این مدل میتواند مبنایی نظری برای فعالیت سازمانهای رسانهای برودکستر بر بسترهای نوین رسانهای مانند پلتفرمهای همراه باشد.  
کلید واژگان
کسبوکار رسانهمدل کسبوکار
پلتفرمهای همراه
درآمدزایی
صداوسیما
شماره نشریه
95تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت رسانه، استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیمادکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه صداوسیما
شاپا
2538-29772538-2985




