مرور دوره 25, شماره 95 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
واکاوی نحوه معناسازی در فیلم مستند «رضا» از مجموعه «روایتفتح» بر اساس شیوههای (بیل نیکولز) و الگوی تحلیل پنج سطحی (رولان بارت)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2018-11-22)روایتفتح شامل فیلمهای مستندی است که هشت سال پایداری نیروهای مردمی را ثبت کردهاند. اهمیت این مجموعه، گذشته از ثبت وقایع تاریخی و جنگی، در مفاهیمی نهفته که در زمان خود با اقبال فراوان همراه بوده و حتی در زمان حال ...
-
بازنمایی شادکامی در سریالهای خانوادگی با توجه به الگوی اسلامی (مطالعه موردی: سریالهای خانه سبز، پدرسالار، زیر تیغ، متهم گریخت، میوه ممنوعه، پایتخت و پردهنشین)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2018-11-22)پژوهش حاضر با توجه به ضرورت آموزش شادکامی، بر اساس نظریه یادگیری اجتماعی مبنی بر یادگیری مشاهدهای و با هدف بررسی بازنمایی شادکامی در سریالهای خانوادگی سیمای جمهوری اسلامی ایران در سالهای 1370 تا 1394 انجام گرفته ...
-
بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیامهای ارتباط جمعی
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2018-11-22)در بسیاری از پیامهایی که هر لحظه در رسانههای ارتباط جمعی تولید و منتشر میشوند، ستارگان عرصههای مختلف، حضوری غیرقابل انکار دارند. این حضور یا در اخباری است که به ابعاد مختلف فعالیتهای ستارگان میپردازند، یا ...
-
شناسایی و رتبهبندی نیروهای پیشران مؤثر بر وضعیت آینده رسانههای دیجیتال با رویکرد فناورانه
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2018-11-22)نیروهای پیشران موجود در محیط که نحوه برهمکنش عوامل تأثیرگذار در هر پدیدهای را تعیین میکنند، نقش مهمی در شکل دادن به آینده دارند. هدف از این پژوهش، شناسایی و رتبهبندی نیروهای پیشران مؤثر بر وضعیت آینده رسانههای ...
-
مطالعه تطبیقی دلایل ترجیح رسانهها در تلویزیون داخلی و خارجی با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی فازی (FAHP) (مطالعه موردی: کارشناسان حوزه رسانه و شهروندان تهرانی)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2018-11-22)مجموعه عوامل گستردهای بر انتخاب نوع رسانههای مورد استفاده از سوی مخاطبان تأثیرگذارند. بر این اساس، هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعه تطبیقی دلایل ترجیح رسانهها در تلویزیون داخلی و خارجی با استفاده از روش تحلیل سلسله ...



