• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 25, شماره 95
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 25, شماره 95
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و رتبه‌بندی نیروهای پیشران مؤثر بر وضعیت آینده رسانه‌های دیجیتال با رویکرد فناورانه

    (ندگان)پدیدآور
    نیری, شهرزادصفاری, مرجانابوالصدق, ساراشایان, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    442.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نیروهای پیشران موجود در محیط که نحوه برهم‌کنش عوامل تأثیرگذار در هر پدیده‌ای را تعیین می‌کنند، نقش مهمی در شکل دادن به آینده دارند. هدف از این پژوهش، شناسایی و رتبه‌بندی نیروهای پیشران مؤثر بر وضعیت آینده رسانه‌های دیجیتال بوده است. بـه همین منظور، در گام نخست، برای فهم تغییراتی که در حوزه رسانه‌های دیجیتال در حال رخ دادن است، از تکنیک پویش محیطی استفاده شد و فهرستی از 12 نیروی مؤثر بر حوزه رسانه‌های دیجیتال؛ مشتمل بر دنیای مجازی، دنیای هوشمند، پاسخگویی آنلاین به نیازها، فناوری‌های سیار، ابزارهای پیشرو، امنیت اطلاعات، فناوری فلش، کلان داده، تغییرات قیمت فناوری، میزان نفوذ اینترنت، فناوری‌های سبز و سایر علوم احصا شد. در گام دوم، روش تحلیل اثر متقابل و الگوریتم پیج رنک برای شناسایی میزان تأثیر این پیشران‌ها مورد استفاده قرار گرفت و برای این منظور، پیشران‌های کلیدی در اختیار 14 نفر از خبرگان دانشگاهی و اجرائی قرار داده شد تا نظر آنان پیرامون تأثیر هر پیشران بر سایر پیشران‌ها احصا شود. یافته‌ها نشان می‌دهد که سه پیشران فناوری‌های سیار (میزان تأثیر 10/7 درصد)، تغییرات قیمت تکنولوژی (میزان تأثیر 9/6 درصد) و میزان نفوذ اینترنت (میزان تأثیر 9/5 درصد) به ترتیب، سه پیشران مؤثر حوزه رسانه‌های دیجیتال هستند.
    کلید واژگان
    رسانه دیجیتال
    نیروهای پیشران
    پویش محیطی
    تحلیل اثرات متقابل
    الگوریتم پیج رنک

    شماره نشریه
    95
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    Research and Polling Center of I.R.I.B
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تربیت مدرس
    دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران
    دکترای سیاست‌گذاری علم و فناوری، استادیار دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2538-2977
    2538-2985
    URI
    https://dx.doi.org/10.22082/cr.2018.92454.1683
    http://cr.iribresearch.ir/article_33291.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404582

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب