• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 25, شماره 93
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌های ارتباطی
    • دوره 25, شماره 93
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی تسهیل‌گرهای همگرایی فناورانه در ساختار معاونت فنی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    روشندل اربطانی, طاهرلبافی, سمیهامینی, مجید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.134 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر بر اساس راهبرد پژوهش کیفی نظریه داده‌بنیاد، الگوی سازوکارهای تسهیل‌گر تغییر ساختار معاونت فنی صداوسیما را طراحی کرده است. روش گردآوری‌ داده‌ها، مصاحبه نیمه ساخت‌یافته و روش نمونه‌گیری، گلوله برفی بوده است. تحلیل داده‌ها نیز طی، سه مرحله کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) صورت گرفته است. در این پژوهش با 9 نفر از مدیران و کارشناسان سازمان صداوسیما مصاحبه شده است. در خلال مصاحبه‌ها 450 کد اولیه، 48 کد مفهومی و 14 مقوله در 6 طبقه، اجزای مختلف الگو را تشکیل داده‌اند. «ظهور فضای همگرایی فناورانه» به‌عنوان شرط علّی و «لزوم طراحی مجدد ساختار معاونت فنی» به‌عنوان پدیده اصلی الگو انتخاب شده است. راهبرد، «تغییر فعالیت‌های معاونت فنی» و «سازوکارهای قانونی» نیز، به‌عنوان شرایط مداخله‌گر معرفی شده‌اند. «ایجاد تفکر رقابتی» زمینه را برای چگونگی بازتعریف فعالیت‌های معاونت فنی سازمان فراهم می‌کند. آخرین جزء الگو نیز، «طراحی سازوکارهای تسهیل‌گر تغییر ساختار»، از طبقه‌بندی مقولات به دست آمده است. بر اساس یافته‌های پژوهش، بسیاری از فعالیت‌های معاونت فنی با ویژگی‌ها و الزامات عصر همگرایی فناورانه همخوانی ندارد. اقداماتی نظیر شناسایی فعالیت‌های غیر هدف و برون‌سپاری آنها، به همراه جذب نیروی انسانی چندمهارتی، در چابک‌سازی و انعطاف‌پذیری ساختار ضروری است.
    کلید واژگان
    ساختار سازمانی
    همگرایی‌ فناورانه
    صداوسیما
    معاونت فنی
    فناوری رسانه‌ای

    شماره نشریه
    93
    تاریخ نشر
    2018-04-21
    1397-02-01
    ناشر
    سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
    Research and Polling Center of I.R.I.B
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت رسانه،استاد و عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    دکترای مدیریت رسانه، مدرس دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه تهران

    شاپا
    2538-2977
    2538-2985
    URI
    https://dx.doi.org/10.22082/cr.2018.73924.1466
    http://cr.iribresearch.ir/article_30976.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404569

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب