نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدارابی, علیfa_IR
dc.contributor.authorضمیریان, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorطیب‌طاهر, امینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:41Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:41Z
dc.date.issued2017-11-22en_US
dc.date.issued1396-09-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-05en_US
dc.date.submitted1395-11-17fa_IR
dc.identifier.citationدارابی, علی, ضمیریان, محمد حسین, طیب‌طاهر, امین. (1396). ساختار تصاویر آینده؛ رهیافتی نو درباره جایگاه رسانه‌های جمعی در ساخت آینده، مطالعه موردی: برکسیت. پژوهش‌های ارتباطی, 24(91), 147-174. doi: 10.22082/cr.2017.75962.1491fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2017.75962.1491
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_28704.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404566
dc.description.abstractبسیاری از افکار آینده‌اندیشانه و تصمیم‌گیری‌های ما درباره تحولات و راهبرد‌های نیل به آنها تحت تأثیر تخیل و تصویر ما از آینده است، همچنین اینکه به آینده خوش‌بین‌ یا بدبین باشیم، به‌نوعی گویای تصور ما از آینده خواهد بود. این مطالعه پس از بیان مسئله و اهمیت پژوهش در خصوص تصاویر آینده، به ارزیابی چیستی آنها از دید متفکران و آینده‌پژوهان می‌پردازد. سپس به سازوکارهای ساخت این تصاویر اشاره می‌کند و جایگاه رسانه‌های جمعی در فرایندهای مؤثر بر این سازوکارها تبیین می‌شود. این پژوهش در ادامه به مورد پژوهی رفراندوم خروج کشور انگلستان از اتحادیه اروپا (برکسیت) می‌پردازد و نقش برخی رسانه‌های جمعی بریتانیا را در تعامل با بازیگران موافق و مخالف خروج که منجر به ساخت تصاویر شخصی مردم آن کشور از جهان پس از برکسیت شده است، مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ تصاویری از آینده که به لحاظ رفتار رأی‌دهی، خود را در رأی به خروج از اتحادیه اروپا نشان داد.fa_IR
dc.format.extent6282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2017.75962.1491
dc.subjectتصاویر آیندهfa_IR
dc.subjectرسانه‌های جمعیfa_IR
dc.subjectسطوح ارزشfa_IR
dc.subjectپیامfa_IR
dc.subjectبرکسیتfa_IR
dc.titleساختار تصاویر آینده؛ رهیافتی نو درباره جایگاه رسانه‌های جمعی در ساخت آینده، مطالعه موردی: برکسیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeآینده پژوهیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای علوم سیاسی، استادیار دانشگاه صدا‌و‌سیماfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای آینده‌پژوهی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی(جهاد دانشگاهی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای علوم ارتباطات، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue91
dc.citation.spage147
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد