درآمدی بر مخاطبشناسی تلویزیون با روش فراترکیب پژوهشهای دانشگاهی
(ندگان)پدیدآور
خاشعی, وحیدمیرحاجی, سیدمهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از بایدهای فعالیت رسانهای، شناخت طیفهای متنوع مخاطبان و نیازها و علایق آنان است. در شرایطی که رفتار مخاطبان روزبهروز در حال تغییر است، چالش رسانه ملی باید کشف این تغییرات رفتاری و پاسخ مناسب به آنها باشد. رشد روزافزون پژوهشها در حوزه مخاطب تلویزیونی ایجاب میکند که برای جلوگیری از کم اهمیت شدن این پژوهشها و نیز بهرهگیری از نتایج مفید آنها، با مطالعاتی ترکیبی، تحلیلی و از بالا، به استخراج راهکارهای رسانهای از آنها مبادرت شود. پژوهش حاضر با بهرهگیری از روش فراترکیب، یافتههای کیفی و مرتبط با مخاطب را از 40 پایاننامه دانشگاهی، بر اساس الگوی هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو دریافت و ترکیب کرده و مورد تحلیل همزمان قرار داده است. گزارههای به دست آمده از پایاننامهها در چهار عامل اصلی ساختاری، سیاستگذاری، انگیزشی و خارجی دستهبندی شدهاند. بر اساس یافتهها، مقولههای انگیزشی، مهمترین عامل در نتایج پژوهشها در حوزه مخاطبشناسی بودهاند.   
کلید واژگان
تلویزیونفرامطالعه
فراترکیب
مخاطبپژوهی
پایاننامه دانشگاهی
شماره نشریه
88تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت استراتژیک، استادیار دانشگاه علامه طباطباییکارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2538-29772538-2985




