مرور دوره 23, شماره 88 بر اساس تاریخ انتشار

  • مصرف رسانه‌ای و ترس از جرم در شهر تهران 

    عبدالملکی, احمد؛ ‌ملکی, امیر؛ زاهدی مازندرانی, محمدجواد؛ علی‌اکبری, اسماعیل (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-02-19)
    مقاله حاضر به بررسی ترس از جرم و اثر مصرف رسانه‌ای بر آن می‌پردازد. داده‌های پژوهش از طریق پیمایش و با استفاده از پرسشنامه محقق‌ساخته جمع‌آوری شده است. جامعه آماری، شهروندان 15 سال و بالاتر شهر تهران، روش نمونه‌گیری، ...

  • تأثیر نگرش نسبت به تبلیغات تلویزیونی بر وفاداری مشتریان به مجتمع‌های تجاری (مورد مطالعه: مجتمع تجاری اطلس مال در سریال پایتخت 3) 

    بخشی‌زاده, علیرضا؛ کردنائیج, اسداله؛ خداداد حسینی, سید‌حمید؛ احمدی, پرویز (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-02-19)
    به منظور بهبود نگرش مشتریان و وفاداری آنان لازم است تا مؤلفه‌ها و باورهای برجسته، کلیدی وتأثیرگذاربر نگرش مشتریان نسبت به تبلیغات تلویزیونی شناسایی ...

  • ظرفیت‌ها و چالش‌های ژانر گفتگوی تلویزیونی در سازمان صداوسیما 

    آذری, سیدحسن؛ منتظرقائم, مهدی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-02-19)
    ژانر گفتگوی تلویزیونی از ژانرهای با سابقه، رایج و مهم در رسانه تلویزیون به شمار می‌رود. این ژانر همانند هر ژانر تلویزیونی دارای ویژگی‌ها، انواع، عناصر مشخص و کارکردهای متعددی است که بهره‌برداری بهینه از آنها مستلزم ...

  • ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانه‌ای جوانان شهر تهران 

    قربانی, محمدرضا؛ نیوشا, بهشته؛ شاطریان, فاطمه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-02-19)
     هدف اصلی این پژوهش، ساخت و هنجاریابی پرسشنامه‌ای برای سنجش سواد رسانه‌ای بوده است. جامعه آماری پژوهش، جوانان 18 تا 40 ساله شهر تهران بودند که بر اساس نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. ابتدا بر اساس مبانی ...

  • مبادله پیام با نگاهی به رویکرد قرآنی 

    پویا, علیرضا؛ مریجی, شمس‌الله (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2017-02-19)
    صاحبنظران، برای ارتباط از جنبه مواجهه مخاطب با پیام، مدل‌های چندی را مطرح کرده‌اند که در قالب دو رویکرد اساسی بیان شده است. در رویکرد نخست که مدل انتقالی یا خطی نامیده می‌شود، مخاطب در برابر پیام، کم‌وبیش منفعل فرض ...