الگوی مناسب رشته مدیریت رادیوــ تلویزیونی در کشور از دیدگاه خبرگان و متخصصان
(ندگان)پدیدآور
روشندل اربطانی, طاهرمعتمدی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر که مطالعهای کیفی است، تلاش شده است به روش دلفی، دیدگاه خبرگان و متخصصان حوزه مدیریت رسانه درباره وضعیت موجود این رشته در کشور مورد بررسی قرار گیرد. دیدگاههای خبرگان شرکتکننده در این پژوهش که متشکل از دو گروه مدیران اجرایی سازمان صداوسیما و رسانههای الکترونیکی و همچنین استادان دانشگاهی آشنا به حوزه مدیریت رسانه است، از طریق مصاحبه و پرسشنامه گردآوری و تجزیه و تحلیل شده است. روایی پرسشنامه تحقیق به روش صوری و از طریق مراجعه به خبرگان و متخصصان تأیید شده است. بررسیهای صورت گرفته نشان میدهد که رشته مدیریت رسانه با توجه به اهداف طراحی شده آن، در شرایط فعلی، کارآیی لازم را برای تربیت مدیران رسانهای ندارد. در این پژوهش، ضمن بیان نقاط ضعف برنامه فعلی، گرایش جدیدی از رشته مدیریت رسانه با عنوان گرایش مدیریت رادیوـ تلویزیونی به عنوان الگوی مناسب برای دوره کارشناسی ارشد، ارائه شده است.
کلید واژگان
برنامه درسیمدیریت رادیوـ تلویزیونی
مدیریت رسانه
شماره نشریه
66تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشگاه تهرانکارشناس ارشد مدیریت رسانه، دانشکده صداوسیما
شاپا
2538-29772538-2985




