نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسولی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمعروفی, فخرالدینfa_IR
dc.contributor.authorخوانچه سپهر, شیرزادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:33:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:33:22Z
dc.date.available1399-07-09T11:33:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:33:22Z
dc.date.issued2013-08-23en_US
dc.date.issued1392-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-06-20en_US
dc.date.submitted1391-03-31fa_IR
dc.identifier.citationرسولی, رضا, معروفی, فخرالدین, خوانچه سپهر, شیرزاد. (1392). بازنمایی هویت فرهنگی قومی در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای. پژوهش‌های ارتباطی, 20(74), 71-100. doi: 10.22082/cr.2013.23503fa_IR
dc.identifier.issn2538-2977
dc.identifier.issn2538-2985
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2013.23503
dc.identifier.urihttp://cr.iribresearch.ir/article_23503.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404460
dc.description.abstract<strong>با جهانی شدن ارتباطات و گسترش ابزارهای ارتباطی، اقوام به شیوه‌های گوناگون از این رسانه‌ها در راه ایجاد و تثبیت هویت قومی استفاده می‌کنند چنان که هر روزه بر تعداد شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای که با محور قومیت فعالیت می‌کنند، افزوده می‌شود و این امر، در آینده نقش انحصاری دولت و رسانه ملی را در زمینه ارتباطات و اطلاع‌رسانی با چالش روبرو خواهد کرد. به این ترتیب، هدف پژوهش حاضر، شناسایی سازوکار‌های بازنمایی هویت فرهنگی قومی در شبکه‌های ماهواره‌ای است که برای دستیابی به این هدف از روش اسنادی و مصاحبه کیفی با هفتاد نفر از کارشناسان حوزه‌های علوم اجتماعی و علوم‌ ارتباطات استفاده شده است. </strong><strong>نتایج پژوهش بیانگر این است که شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق سازوکار‌های بازنمایی مبتنی بر محور «تمایزات فرهنگی» در شکل دادن و بازتعریف هویت فرهنگی قومی نقش اساسی دارند و این سازوکار‌ها مواجهه مخاطب را با این رسانه‌ها تسهیل می‌کنند. از سوی دیگر، این رسانه‌ها در بازنمایی هویت فرهنگی قومی با چالش‌هایی نیز روبه‌رو هستند که دامنه تأثیرگذاری آنها را محدود می‌کند. </strong><br /> <strong> </strong><br /> <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent407
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherResearch and Polling Center of I.R.I.Ben_US
dc.relation.ispartofپژوهش‌های ارتباطیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22082/cr.2013.23503
dc.subjectاستفاده و رضامندیfa_IR
dc.subjectبازنمایی رسانهfa_IR
dc.subjectجهانی شدنfa_IR
dc.subjectماهوارهfa_IR
dc.subjectهویت فرهنگی قومیfa_IR
dc.titleبازنمایی هویت فرهنگی قومی در شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت، دانشیار دانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مدیریت، استادیار دانشگاه کردستانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتیfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue74
dc.citation.spage71
dc.citation.epage100


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد