عوامل مؤثر بر جذابیت تبلیغات تلویزیونی از منظر کودکان مقطع ابتدایی شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
رنجبریان, بهرامفتحی, سعیدشکرچیزاده, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از دیدگاه بازاریابان سراسر جهان، کودکان یکی از مهمترین بخشهای بازار هستند؛ کودکان، به آسانی تحت تأثیر پیامهای تبلیغاتی قرار میگیرند و در تشویق والدین برای خرید محصولات بسیار ماهرانه عمل میکنند. محدودیتهای شناختی کودکان و اشتیاق فراوان آنان برای یادگیری مسائل جدید، موجب میشود که حتی از سنین پایین تأثیرپذیر باشند. هدف از این پژوهش پیمایشی، بررسی تأثیر ویژگیهای تبلیغات بر جذابیت تبلیغات تلویزیونی از نظر کودکان بوده است. جامعه آماری را کلیه دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 89 ـ 1388 تشکیل میدهند که تعداد 385 نفر از آنان به عنوان نمونه و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای سه مرحلهای انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه و مصاحبه بوده است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که مدل، مؤلفههای مورد استفاده در اجرا، شهرت مؤسسه و جاذبههای محصول بر جذابیت تبلیغ از نظر کودکان تأثیرگذار بوده است.
کلید واژگان
تبلیغات تلویزیونیجذابیت
مدل
جاذبههای محصول
کودک
شماره نشریه
72تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت بازرگانی و بازاریابی، دانشگاه اصفهاندکترای مدیریت بازرگانی و مالی، دانشگاه اصفهان
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و بازاریابی، دانشگاه اصفهان
شاپا
2538-29772538-2985




