نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران
(ندگان)پدیدآور
قاسمی, حمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال، از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر راهبرد، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی بوده است. جامعه پژوهش نیز شامل تمام افرادی میشود که سابقه بازی در لیگ برتر یا لیگ دسته یک فوتبال کشور را داشتهاند. نمونه پژوهش 384 نفر را در بر میگیرد که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدهاند. ابزار جمعآوری پژوهش، پرسشنامه محققساختهای است که روایی از سوی 12 نفر از صاحبنظران رسانه و پایایی آن، از طریق آلفای کرونباخ به تأیید رسیده است. نتایج نشان داد که از نظر پاسخگویان ، شبکههای تلویزیونی کشور در اخلاقمداری در فوتبال نقش دارند و بین شبکههای مختلف از نظر ایفای این نقش تفاوت دیده میشود. همچنین بین سابقه ورزشی و دیدگاه فوتبالیستهای لیگ برتر و دسته یک در خصوص نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال ارتباط وجود دارد.
کلید واژگان
اخلاقمداریارتباطات
شبکههای تلویزیونی
فوتبال
لیگ برتر
شماره نشریه
81تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B
سازمان پدید آورنده
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار دانشگاه پیام نور تهرانشاپا
2538-29772538-2985




