مرور دوره 22, شماره 81 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ارزیابی و سنجش کارایی شبکههای تلویزیونی و ارائه راهکارهای بهبود
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)این پژوهش با هدف ارزیابی کارایی شبکههای تلویزیونی رسانه ملی با استفاده از روش سنجش کارایی و رتبهبندی تحلیل پوششی دادهها و تعیین نقاط قابل بهبود کارایی آنها انجام شده است. در این پژوهش به ترتیب از سه روش تحلیلی دلفی، ...
-
کلیشهسازی از ایران در تلویزیونهای غرب؛ ده کلیشه رسانهای در پانزده مستند برگزیده درباره ایران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)در دهه اخیر، در پی تشدید تعارض بین ایران و غرب، شاهد برجستهتر شدن تصویر ایران و ایرانیان در رسانههای غرب، بویژه تلویزیونهای اروپا و امریکا بودهایم. در تصویر بازنمایی شده از ایران در این تلویزیونها، ویژگی یا یک راهبرد ...
-
رسانه و برسازی هویت جنسیتی زنان: مطالعه موردی بازنمایی هویت جنسیتی زنان در سریالهای «زمانه» و «تکیه بر باد»
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)در دنیای امروز هویت به عنوان مهمترین جنبه شخصیت انسانی، متأثر از نسبیتگرایی پستمدرنیسم معنایی دگرگونیافته و جایگاه زنان و هویت آنان را دچار تغییراتی کرده است. از سوی دیگر، تلویزیون تصورات ما را درباره مسائل بنیادین ...
-
روشهای نهادینه کردن ورزش همگانی از طریق رسانه ملی از دیدگاه کارشناسان (مطالعه موردی: شبکه ورزش سیما)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)هدف این پژوهش، فهم دیدگاه کارشناسان در مورد روشهای نهادینه کردن ورزش همگانی از طریق شبکه ورزش سیماست. دلیل اصلی توجه به این امر، نقش تلویزیون به عنوان یکی از مؤثرترین رسانههای جمعی در شکلدهی به نگرش و رفتار مخاطبان است ...
-
نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)پژوهش حاضر، با هدف بررسی نقش تلویزیون در اخلاقمداری در فوتبال، از دیدگاه بازیکنان لیگ برتر و دسته یک ایران صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر راهبرد، توصیفی و از نظر مسیر اجرا، پیمایشی بوده است. جامعه پژوهش نیز شامل تمام ...
-
انگیزههای مصرف شبکههای ماهوارهای فارسیزبان (رابطه آن با ویژگیهای جمعیتشناختی مخاطبان در میان شهروندان قائمشهری)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2015-05-22)هدف اساسی پژوهش حاضر، بررسی دلایل و انگیزههای مصرف شبکههای ماهوارهای فارسیزبان است. برای این منظور 458 نفر از شهروندان قائمشهری که بیننده شبکههای ماهوارهای فارسیزبان بودهاند، به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب ...



