مرور دوره 17, شماره 61 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
- 
نقش بازنمایی رسانهای الگوهای مصرف در شکلگیری نگرشها و رفتارهای مصرفی مخاطبان (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)تلویزیون یکی از عوامل تأثیرگذار در شکلدهی به فرهنگ مصرف در جامعه است. یافتههای پژوهشی طی دو دهه اخیر نشان میدهند که برنامههای تلویزیونی (سریالها و آگهیهای بازرگانی) بیشتر به بازنمایی سبک زندگی طبقات مرفه ...
 
- 
بررسی نظرات مردم درباره الگوهای مصرف در جامعه و نقش رسانه در اصلاح آنها (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)مقاله حاضر، به بررسی نظر مردم تهران درباره مصرفگرایی و ضرورت اصلاح الگوی مصرف و همچنین نقش صداوسیما در این زمینه پرداخته است. در این تحقیق که به شیوه پیمایش صورت گرفته است. 849 نفر از شهروندان 18 سال به بالای ...
 
- 
رویکردهای اقتصادی به ضرورت تغییر الگوی تولید و مصرف با تأکید بر نقش رسانه (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)در مقاله حاضر، به مباحث نظری اصلاح نظام تولید و مصرف در دستیابی به عدالت اقتصادی، نقش و کارکرد رسانههای جمعی در تقویت مبانی نظام سرمایهداری لیبرال، ضرورت بازبینی در روند تخصیص و توزیع منابع تولیدی و درآمدی به ...
 
- 
مصرف در آگهیهای تجاری: یک تحلیل نشانهشناختی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)آگهیهای تجاری متنهای ارتباطی هستند که معنا از خلال آنها جریان مییابد. این مقاله درصدد واکاوی نسبت میان مفهوم مصرف و آگهیهای تجاری است و برای نیل به این هدف، از رویکردی نشانهشناختی استفاده میکند. در این پژوهش، ...
 
- 
مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)از نظر مفهومی، میان مفاهیم «دین» و «سبک زندگی»، رابطهای علّی قابل فرض است؛ به گونهای که برخی از صاحبنظران معتقدند دین در شکلدهی به سبک زندگی نقش بسزایی دارد.در میان ادیان مختلف، «دین اسلام» به ...
 
- 
رابطه تماشای آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون با الگوی مصرف در کودکان و نوجوانان تهرانی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-05-22)پژوهش حاضر به بررسی رابطه تماشای آگهیهای تبلیغاتی تلویزیون با الگوی مصرف در کودکان و نوجوانان شهر تهران پرداخته است. گروه نمونه این پژوهش که با روش پیمایشی انجام شده است، 734 نفر از کودکان و نوجوانان (369 پسر و ...
 



