مرور دوره 17, شماره 62 بر اساس تاریخ انتشار

  • رسانه ملی و شکل‌دهی به الگوی بهینه مصرف شهروندان در مسائل شهری: اتخاذ یک مدل نظری* 

    حاجی محمدی, علی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه نقش رسانه‌ ملی در شکل‌دهی به الگوی صحیح مصرف شهروندان در مسائل شهری و در نهایت اتخاذ یک مدل نظری در این زمینه بوده است. بنابراین با توجه به رابطه متقابل رسانه ملی، مصرف و مسائل شهری، سازوکارهای ...

  • نگاهی به کتاب «مصرف رسانه‌ای و تعامل عمومی: فراسوی انگاره توجه» 

    قهرمان‌پور, عسگر (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    کتاب «مصرف رسانه‌ای و تعامل عمومی:‌ فراسوی انگاره توجه1» نخستین بار، در سال 2006 و پس از آن، در سال 2010 میلادی، با اعمال برخی اصلاحات و با ویرایش جدید، به قلم نیک کالدری، سونیا لوینگستون و تیم مارخام، از سوی انتشارات پال ...

  • رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران 

    عبدالملکی, جعفر؛ آقاپور, سید مهدی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    هدف از نگارش این مقاله که با روش تحلیلی‌ـ نظری و بر اساس دیدگاه‌های مختلف مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای صورت گرفته، بررسی نقش رسانه ملی در ارائه الگوی بهینه مصرف در ایران است. ضرورت این مطالعه، به وضعیت نابهنجار مصرف ...

  • تبلیغات تجاری و مصرف‌گرایی: تحلیل نشانه‌شناختی آگهی‌های تجاری تلویزیونی در ایران 

    عبداللهیان, حمید؛ حسنی, حسین (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    از آنجا که عمده‌ترین هدف تبلیغات تلویزیونی و آگهی‌های تجاری، ایجاد انگیزه مصرف در مخاطبان است‏، مطالعات مربوط به آگهی‌ها نیز بیشتر به مسائل مرتبط با مصرف و پیامدهای آن در عرصه‌های گوناگون زندگی معطوف شده است. بر ...

  • راهبردهای برنامه‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف (با تکیه بر مبانی حقوقی و دینی) 

    اسماعیلی, محسن (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    هدف از پژوهش حاضر که به شیوه اسنادی صورت گرفته آن است که با توجه به مبانی حقوقی و دینی به بررسی «ضرورت اصلاح الگوی مصرف و نقش حکومت و رسانه در تحقق آن» بپردازد. بنابراین، پس از ارائه تحلیلی در این باره، به رسانه‌ها، ...

  • رسانه، هویت و الگوی مصرف: رویکرد نظری 

    شیخ‌الاسلامی, محمد حسن؛ عسگریان, محسن (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)
    هدف از پژوهش حاضر که به شیوه اسنادی صورت گرفته، مطالعه و بررسی ارتباط بین دو متغیر «رسانه» و «الگوی رفتار مصرفی کنشگران/ مخاطبان» در جامعه است. در این خصوص باید به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که آیا رسانه‌ها صرفاً ...