مرور دوره 17, شماره 62 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
رسانه ملی و شکلدهی به الگوی بهینه مصرف شهروندان در مسائل شهری: اتخاذ یک مدل نظری*
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)هدف پژوهش حاضر، مطالعه نقش رسانه ملی در شکلدهی به الگوی صحیح مصرف شهروندان در مسائل شهری و در نهایت اتخاذ یک مدل نظری در این زمینه بوده است. بنابراین با توجه به رابطه متقابل رسانه ملی، مصرف و مسائل شهری، سازوکارهای ...
-
نگاهی به کتاب «مصرف رسانهای و تعامل عمومی: فراسوی انگاره توجه»
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)کتاب «مصرف رسانهای و تعامل عمومی: فراسوی انگاره توجه1» نخستین بار، در سال 2006 و پس از آن، در سال 2010 میلادی، با اعمال برخی اصلاحات و با ویرایش جدید، به قلم نیک کالدری، سونیا لوینگستون و تیم مارخام، از سوی انتشارات پال ...
-
رسانه ملی و الگوی بهینه مصرف در ایران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)هدف از نگارش این مقاله که با روش تحلیلیـ نظری و بر اساس دیدگاههای مختلف مطالعات فرهنگی و رسانهای صورت گرفته، بررسی نقش رسانه ملی در ارائه الگوی بهینه مصرف در ایران است. ضرورت این مطالعه، به وضعیت نابهنجار مصرف ...
-
تبلیغات تجاری و مصرفگرایی: تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تجاری تلویزیونی در ایران
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)از آنجا که عمدهترین هدف تبلیغات تلویزیونی و آگهیهای تجاری، ایجاد انگیزه مصرف در مخاطبان است، مطالعات مربوط به آگهیها نیز بیشتر به مسائل مرتبط با مصرف و پیامدهای آن در عرصههای گوناگون زندگی معطوف شده است. بر ...
-
راهبردهای برنامهسازی برای اصلاح الگوی مصرف (با تکیه بر مبانی حقوقی و دینی)
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)هدف از پژوهش حاضر که به شیوه اسنادی صورت گرفته آن است که با توجه به مبانی حقوقی و دینی به بررسی «ضرورت اصلاح الگوی مصرف و نقش حکومت و رسانه در تحقق آن» بپردازد. بنابراین، پس از ارائه تحلیلی در این باره، به رسانهها، ...
-
رسانه، هویت و الگوی مصرف: رویکرد نظری
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2010-08-23)هدف از پژوهش حاضر که به شیوه اسنادی صورت گرفته، مطالعه و بررسی ارتباط بین دو متغیر «رسانه» و «الگوی رفتار مصرفی کنشگران/ مخاطبان» در جامعه است. در این خصوص باید به این پرسشها پاسخ داده شود که آیا رسانهها صرفاً ...



