مرور دوره 20, شماره 76 بر اساس تاریخ انتشار

  • رابطه مصرف رسانه‌ای با اعتماد اجتماعی در بین جوانان شهر تبریز 

    احمدی, عزت‌اله؛ عدلی پور, صمد؛ سپهری, آسیه؛ حسنعلیزاده, محمد (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-02-20)
    امروزه با توجه به تغییر و تحولات جوامع مدرن و فراتر رفتن دامنه کنش افراد از حد دوستان و آشنایان به نهادها و سازمان‌ها، مسئله اعتماد اجتماعی اهمیتی خاص پیدا کرده است. اعتماد اجتماعی تحت تأثیر عوامل مختلفی تقویت یا ...

  • بررسی تأثیرات شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر بر گرایش اعضا به این شبکه‌ها 

    سلطانی‌فر, محمد؛ بخشی, شیرزاد؛ فرامرزیانی, سعید (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-02-20)
    فنّاوری‌های ارتباطی نوین بویژه شبکه‌های اجتماعی در اقصا نقاط جهان، تحولی کیفی در نحوه ارتباط انسان‌ها با یکدیگر ایجاد کرده‌اند. پژوهش حاضر در پی آن است که عوامل مؤثر بر گرایش و جذب مخاطبان شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک ...

  • بررسی اثرات اینترنت بر خانواده‌های دارای فرزند نوجوان 

    سعدی پور, اسماعیل (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-02-20)
    خانواده نظام اجتماعی به نسبت بسته‌ای است که مرزهای قابل نفوذی دارد و اینترنت نوعی فنّاوری است که در آن رخنه کرده است. ورود ابداعات فنّاورانه به خانواده‌ها، تغییراتی را در هنجارها و نقش‌ های اجتماعی به وجود آورده ...

  • بررسی میزان مخاطبان و ظرفیت‌های رسانه ملی در فضای مجازی (مطالعه موردی: مردم شهر بندرعباس) 

    اخلاقی پور, منصور؛ گل بخشی, حسن (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2014-02-20)
    مقاله حاضر با توجه به اهمیت فضای مجازی، سعی کرده تا رویکرد عمومی مردم (و به طور موردی مردم شهر بندرعباس) را به وبگاه‌ های رسانه ملی بررسی کند و از سوی دیگر، راهکارهایی را که برای حضور گسترده ‌تر و نفوذ بیشتر رسانه ...