مرور دوره 19, شماره 70 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
استلزامات و مفروضات شناختی ــ اجتماعی مناظره و استدلال در رادیو و تلویزیون
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)امروزه در جامعه ما، اهمیت مناظره در رسانه ملی و نیز اجتماعی بودن کسب معرفت موجب شده است که برای تأثیر مناسب این روش بر مخاطب، به یافتن قواعد خاص مناظره و استدلال پرداخته شود. قواعدی که به فرهنگ اجتماعی و به موقعیت ...
-
اصل همکاری گرایس در متون خبری؛ بررسی معانی ضمنی دو خبر مشابه در ارتباط با اصل همکاری گرایس
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)تبادل کلامی و زبانی میان انسانها، به صورت توالی عبارات و جملات منفک و منفصل نیست. این عبارات زبانی، دستکم تا حدودی، تلاشهایی مشارکتی هستند که هر یک از افراد مشارکتکننده در گفتگو، هدف یا مجموعه اهدافی را در ...
-
بررسی رابطه مصرف رسانهای با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه اصفهان
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)یکی از اهداف توسعه سیاسی، گسترش مشارکت و رقابت گروههای اجتماعی در زندگی سیاسی است. با پیچیده شدن و گسترش جوامع، اهمیت ارتباطات در بعد سیاسی افزایش یافته است. رسانههای جمعی در کنار گروههای نفوذ اجتماعی نقش مؤثری ...
-
نگاهی به کتاب «نوجوانان دیجیتالی: نقش رسانهها در رشد*»
(سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)کتاب «نوجوانان دیجیتالی: نقش رسانهها در رشد» نوشته کاوری سابرامانیام و دیوید اسمهیل در سال 2010 از سوی انتشارات اسپرینگر منتشر شده است. این کتاب حاوی 12 فصل و 231 صفحه است. هر فصل به بررسی جنبهای از رشد نوجوانان ...



