مرور دوره 19, شماره 70 بر اساس عنوان

  • استلزامات و مفروضات شناختی ــ اجتماعی مناظره و استدلال در رادیو و تلویزیون 

    اطهری, سید حسین (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)
    امروزه در جامعه ما، اهمیت مناظره در رسانه ملی و نیز اجتماعی بودن کسب معرفت موجب شده است که برای تأثیر مناسب این روش بر مخاطب، به یافتن قواعد خاص مناظره و استدلال پرداخته شود. قواعدی که به فرهنگ اجتماعی و به موقعیت ...

  • اصل همکاری گرایس در متون خبری؛ بررسی معانی ضمنی دو خبر مشابه در ارتباط با اصل همکاری گرایس 

    زابلی زاده, اردشیر؛ گلشاهی, رامین؛ موسوی, سید ندا (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)
    تبادل کلامی و زبانی میان انسان‌ها، به ‌صورت توالی عبارات و جملات منفک و منفصل نیست. این عبارات زبانی، دست‌کم تا حدودی، تلاش‌هایی مشارکتی هستند که هر یک از افراد مشارکت‌کننده در گفتگو، هدف یا مجموعه‌ اهدافی را در ...

  • بررسی رابطه مصرف رسانه‌ای با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه اصفهان 

    هرسیج, حسین؛ محموداوغلی, رضا؛ رهبرقاضی, محمود رضا؛ عباس‌زاده باقی, هادی (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)
    یکی از اهداف توسعه سیاسی، گسترش مشارکت و رقابت گروه‌های اجتماعی در زندگی سیاسی است. با پیچیده شدن و گسترش جوامع، اهمیت ارتباطات در بعد سیاسی افزایش یافته است. رسانه‌های جمعی در کنار گروه‌های نفوذ اجتماعی نقش مؤثری ...

  • نگاهی به کتاب «نوجوانان دیجیتالی: نقش رسانه‌ها در رشد*» 

    سابرامانیام, کاوری؛ اسمهیل, دیوید؛ حسینی انجدانی, مریم (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2012-08-22)
    کتاب «نوجوانان دیجیتالی: نقش رسانه‌ها در رشد» نوشته کاوری سابرامانیام و دیوید اسمهیل در سال 2010 از سوی انتشارات اسپرینگر منتشر شده است. این کتاب حاوی 12 فصل و 231 صفحه است. هر فصل به بررسی جنبه‌ای از رشد نوجوانان ...