• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 20, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 20, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقد کتاب روش تحقیق آمیخته

    (ندگان)پدیدآور
    همدانی, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    472.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کتاب «روش تحقیق آمیخته» تالیف آقای دکتر علی دلاور و خانم دکتر شیرین کوشکی،مدتی است که در حوزة نوپدید روش­های ترکیبی (آمیخته)به عنوانمتن درسی در رشته­های علوم اجتماعی و انسانی تدریس می­شود. این کتاباز برخی نقیصه­ها رنج می­برد که پژوهۀ فرارو به تصحیح این نقیصه­ها پرداخته است.این مقاله با روش توصیفی - تحلیلی نوشته شده و علاوه بر نقد ساختاری، ملاحظات متعددینیز در نقد صوری و محتوایی این کتاب، ارائه کردهاست. انتخاب نادرست عنوان کتاب، ضعف مفهوم­کاوی دربارة عنوان «روش­های آمیخته»، ضعف جدی ساختاری و عنوان­بندی نارسا، بندهای طولانی، پاره­ای از اغلاط املایی و ویرایشی، اقتباس­های متعدد از منابع بیگانه بدون ارجاع، غیرمنطقی بودن برخی عناوین به جهت عدم انطباق با محتوا،استفاده از اصطلاحات مبهم، ترسیم نادرست نمودارها و اشکالات متعدد در دلالت تصویری آن­ها، ضعف در تبیین و تثبیت مبنای پارادایمی روش­های آمیخته، و در نهایت، استفاده از عنوان «تالیف» برای یک اثر که ترجمه­ای – تالیفی است، از مهم­ترین نقدهای نگارنده به این کتاب است.
    کلید واژگان
    روش تحقیق
    روش­های آمیخته
    روش­های ترکیبی
    روش­های تلفیقی
    چندروشی
    نقد کتاب

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2020-07-22
    1399-05-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    سطح 4 حوزۀ علمیة قم، استاد سطوح عالی حوزۀ علمیّۀ قم

    شاپا
    2383-1650
    URI
    https://dx.doi.org/10.30465/crtls.2020.5392
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_5392.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/404192

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب