• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 19, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 19, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقد مجموعه‌کتاب‌های بیایید زبان ژاپنی بیاموزیم!

    (ندگان)پدیدآور
    آذرپرند, سهراب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    325.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش مجموعۀ شش جلدی آموزش زبان ژاپنی را، با عنوان بیایید زبان ژاپنی بیاموزیم!، معرفی و نقد می‌کند. مجموعۀ یادشده به‌دلیل ویژگی‌‌های هماهنگ‌‌سازی محتوای کتاب با سطوح پنج‌‌گانۀ آزمون بین‌المللی سنجش توانایی زبان ژاپنی (JLPT)، پوشش‌‌دادن توانایی زبان ژاپنی از سطح مقدماتی تا پیشرفته و تهیه و تدوین کتاب‌‌های کمک‌آموزشی مختلف به‌منظور تکمیل چهار مهارت زبانیِ گفتاری، شنیداری، خواندن، نوشتن در سال‌‌های اخیر به‌صورت کتاب درسی در بسیاری از مراکز دانشگاهی و غیر‌دانشگاهی آموزش زبان در سراسر جهان آموزش داده شده است. در گروه زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران، از سال 1394 هم‌راه با تصویب برنامۀ درسی جدید دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات ژاپنی ازسوی دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این مجموعه جای‌گزین مناسبی برای کتاب درسی دو جلدی ژاپنی برای همه؛ سطح مقدماتی قلمداد شده و به‌تدریج از آن بهره برده شده است. باتوجه‌به جایگاه این کتاب در آموزش زبان ژاپنی در جهان و ایران، مقالۀ حاضر می‌کوشد تا ضمن معرفی آن، به نقاط ضعف و قوتش بپردازد.
    کلید واژگان
    سطح پیشرفته
    سطح مقدماتی
    رویکرد ارتباطی
    رویکرد ساختاری
    کلیشۀ بیانی
    مجموعۀ آموزشی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار زبان و ادبیات ژاپنی، دانشکدۀ زبان‌‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران

    شاپا
    2383-1650
    URI
    https://dx.doi.org/10.30465/crtls.2019.4374
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4374.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403946

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب