• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Foreign Language Teaching and Research
    • Volume 5, Issue 20
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • International Journal of Foreign Language Teaching and Research
    • Volume 5, Issue 20
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Manifesting the Reprimanding Response Behavior of Native Persian Speakers and EFL Learners Using Rapport Management Approach

    (ندگان)پدیدآور
    Samimi, FazlolahKhoramrooz, Jalal
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    344.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Using Spencer-Oatey's (2004, 2008) Rapport Management approach, this study was conducted to elicit the reprimanding response behavior of native Persian speakers and EFL Learners. The participants of this study were 30 native Persian speakers and 60 EFL learners. To fulfill the purposes of this study, a six-binary situation Interactive Discourse Completion (IDCT) Task was utilized. Emotion Likert-Scales such as the anger, responsibility, fairness and selfishness were also included to the end of IDCT. The findings depict that native Persian speakers take a rapport threatening perspective by claiming autonomy and violating association and involvement principles. They also manifest a rapport enhancing prospective by observing cost-benefit considerations. EFL learners, on the other hand, claim autonomy and violate respect and involvement components. They also respect identity face of interlocutors more than do their Native Persian counterparts.
    کلید واژگان
    Rapport Management Approach
    reprimand reactions
    DCT

    شماره نشریه
    20
    تاریخ نشر
    2017-03-01
    1395-12-11
    ناشر
    Islamic Azad University, Najafabad Branch, Najafabad, Iran All rights reserved
    سازمان پدید آورنده
    Department of English, Bandar-Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar-Abbas, Iran
    Department of English, Bandar-Abbas Branch, Islamic Azad University, Bandar-Abbas, Iran

    شاپا
    2322-3898
    URI
    http://jfl.iaun.ac.ir/article_595917.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/40367

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب