• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 16, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 16, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی انتقادی کتاب آموزشی «تعلیم اللغة العربیة» ویژه دانشجویان رشته حقوق

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, یوسف
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    224.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده از مهم‌ترین چالش­‌های آموزش زبان عربی در ایران، آموزش آن با اهداف خاص می­‌باشد. تعلیم اللغة العربیة اثر مشترک دکتر فرامرز میرزایی و دکتر علی نظری، کتابی است که به منظور آموزش زبان عربی به دانشجویان رشته حقوق تدوین شده است. ارتباط تنگاتنگ برخی حوزه­‌های رشته حقوق با زبان عربی و نبود کتاب‌­های آموزشی متنوع در این حوزه، ضرورت تالیف چنین آثاری را دو چندان ساخته است. در این مقاله دو بعد شکلی و محتوایی اثر مورد بررسی قرار گرفته است. در خصوص بعد شکلی به طرح جلد، حروف‌­نگاری، صفحه­‌آرایی، صحافی، علایم نگارشی، و اشتباهات تایپی پرداخته می­‌شود. محور بررسی محتوایی نیز تناسب عنوان و محتوا، نظم منطقی فصول و مباحث آن، نقد محتوای علمی، رسایی و روانی اثر و ارجاع­دهی می­‌باشد. امتیازات اصلی کتاب به تدوین نمونه‌­ها و تمرین­‌های فراوان فقهی، و تا حدودی به چیدمان جدید اثر باز می­‌گردد. اما از طرف دیگر وجود کاستی‌­های شکلی و محتوایی می­‌طلبد که نویسندگان در چاپ‌­های بعدی به برطرف کردن آن اهتمام ورزند.
    کلید واژگان
    کلیدواژه‌ها: تعلیم اللغة العربیة
    فرامرز میرزایی
    علی نظری
    نقد متون آموزشی
    رشته حقوق

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2017-01-20
    1395-11-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار بخش زبان و ادبیات عربی دانشگاه شیراز

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2392.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403592

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب