نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, سید محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorمهرمحمدی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorحاج حسین‌نژاد, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorسلسبیلی, نادرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:30:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:30:30Z
dc.date.available1399-07-09T11:30:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:30:30Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-29en_US
dc.date.submitted1394-08-07fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, سید محمدحسین, مهرمحمدی, محمود, حاج حسین‌نژاد, غلامرضا, سلسبیلی, نادر. (1394). تحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه‌ درسی. پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 15(37), 199-235.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttp://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2181.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403515
dc.description.abstractهدف این مقاله تحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه‌های درسی بود. برای تحقق این هدف، از روش پژوهش «کاوشگری فلسفی انتقادی» استفاده شد. جامعه آماری دربرگیرنده کلیه منابع اعم از کتابها، مقالات، مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع بود که حداکثر ممکن منابع به روش نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده های موردنیاز از طریق سیاهه یادداشت‌برداری گردآوری و اطلاعات به روش کلامی، تصویری و استنتاج منطقی تحلیل شد. براساس یافته‌های پژوهش، الگوهای تغییر برنامه‌های درسی شامل الگوهای پذیرش نگرانی‌محور، تغییر سیستمی، موانع و مقاومت در برابر تغییر، شرایط تغییر، عوامل مؤثر بر اجرای تغییر، سازمانی سه سطحی تغییر، ویژگی‌‌های تغییر، فرایند تغییر، و تغییر آموزشی سیستمی سه سطحی است. الگوهایی که اکثر آنها بر رویکرد غایت‌شناختی تغییر و رویکرد خطی بالا به پایین تغییر برنامه‌های درسی مبتنی بوده، غیرسیستمی و جزء‌نگر هستند و توصیف و تبیینی ناقص از واقعیت تغییر برنامه‌های درسی ارائه می‌کنند.fa_IR
dc.format.extent636
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.subjectتغییرfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectواکاوی انتقادیfa_IR
dc.subjectالگوfa_IR
dc.titleتحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه‌ درسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورشfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue37
dc.citation.spage199
dc.citation.epage235


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد