• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 15, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 15, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و نقد کتاب «آموزش ‌و پرورش مقایسه‌ای»

    (ندگان)پدیدآور
    آرمند, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    342.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش ‌و پرورش تطبیقی از مباحث مهم در علوم تربیتی است. دستاوردهای آموزش ‌و پرورش تطبیقی در اصلاح نظام‌های آموزشی کاربرد بسیاری دارد، به همین دلیل به این موضوع در اغلب کشورها توجه شده است. در زبان فارسی کتاب‌های متعددی در این ‌باره نوشته ‌شده که یکی از این کتاب‌ها آموزش ‌و پرورش مقایسه‌ای تألیف شراره حبیبی است که می‌تواند به عنوان یکی از منابع درسی آموزش ‌و پرورش تطبیقی استفاده شود. از ویژگی‌های مثبت این کتاب از نظر فنی، حروف مناسب و خوانا، صفحه‌آرایی خوب، و قطع و طرح جلد مناسب است. از نظر محتوایی نیز سلیس و روان بودن متن، هماهنگی عنوان‌ها و مطالب، و بیان مطالب به‌ نحو مختصر و مفید از ویژگی‌های مثبت کتاب است. از کاستی‌های کتاب می‌توان به قدیمی بودن مطالب و استفاده نکردن از منابع جدید و دست ‌اول، نقل قول مطالب از سایر کتاب‌ها بدون تحلیل و بررسی، و آوردن برخی مطالب غیرمرتبط با آموزش ‌و پرورش تطبیقی اشاره کرد. همین‌طور استفاده نکردن از تصویر، جدول، و نمودار از نارسایی‌های دیگر کتاب است. در پایان مقاله پیش‌نهادهایی کاربردی ارائه ‌شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان کیفیت کتاب را بهبود بخشید
    کلید واژگان
    آموزش ‌و پرورش تطبیقی
    نقد و بررسی کتاب
    کتاب درسی دانشگاهی
    مقایسه و تطبیق

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مرکز تحقیق‌و توسعه علوم‌انسانی سمت

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_1831.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403506

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب