بررسی و نقد کتاب «انگلیسی هفتم» از منظر مهارت دستورِی: ارزیابی تغییرها
(ندگان)پدیدآور
میرزایی, عزیزاللهطاهری, فرزانهنوع مدرک
Textعلمی- پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت و ضرورت ارزشیابی مطالب آموزشی زبان دوم یا خارجی بر صاحبنظران و متخصصان فن کاملاً آشکار است. با توجه به نقش مهم دستور زبان در یادگیری زبان دوم و ظهور رویکردها و مفاهیم جدید در این باره، پژوهش حاضر بر آن است تا کتاب انگلیسی هفتم از دورة اول متوسطه به نام پراسپکت 1 (Prospect 1) از سری مجموعة «انگلیسی برای مدارس» را بر اساس تحلیلی کیفی از منظر «مهارت دستوری» لارسن ـ فریمن نقد و بررسی کند. نتایج نشان میدهد که کتاب مد نظر در مقایسه با کتابهای پیشین همسطحش، از آموزش سنتی دستور زبان فاصله گرفته و گامی رو به جلو در راستای مهارت ـ محور کردن آن برداشته است. با این حال ظاهراً در برخی از جنبهها، از جمله فراهم کردن بافتهای اجتماعی ملموستر و دوری کردن از تمرینهای مکانیکی و ملالآور رایج در شیوههای سنتی پیشرفت درخور ملاحظهای نداشته است.
کلید واژگان
کلیدواژهها:ارزیابیمهارت دستوری
کتاب انگلیسی هفتم
رویکرد سنتی
رویکرد مهارت-محور
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه شهرکردکارشناسارشدآموزشزبانانگلیسیدانشگاهشهرکرد




