نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorراودراد, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorبدری, مهساfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:29:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:29:06Z
dc.date.available1399-07-09T11:29:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:29:06Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-05en_US
dc.date.submitted1394-02-15fa_IR
dc.identifier.citationراودراد, اعظم, بدری, مهسا. (1394). مقایسه ساختار روایی انیمیشن‌های و بازی‌های رایانه ای برگرفته از آنها. مطالعات رسانه‌های نوین, 1(1), 127-159. doi: 10.22054/cs.2015.4509fa_IR
dc.identifier.issn2538-2209
dc.identifier.issn2476-6550
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4509
dc.identifier.urihttp://nms.atu.ac.ir/article_4509.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403040
dc.description.abstractدر این پژوهش ساختار روایی ‌انیمیشن‌ها و بازی‌های رایانه‌ای معادل آن‌ها به منظور شناخت چگونگی ارتباط این دو ساختار با یکدیگر، مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. در این تحقیق ترکیبی از نظریات کلود لوی-استروس و ولادیمیر پراپ به عنوان تکیه‌گاه نظری تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. پیش از هر چیز با تکیه بر نظریه کلود لوی- استروس ساختارمندی روایت‌ها پیش فرض قرار داده شده که بر اساس آن، ساختار روایت‌ها، معناهای خاصی را برای حل نمادین تناقضات تولید می‌کنند. تحلیل همنشینی و مطالعه نحوه چینش عناصر درون ساختار روایت، با تکیه بر روایت شناسی پراپ صورت گرفت و تحلیل جانشینی به منظور تعیین چیستی معنای متن، با تکیه بر تقابل‌های دوجزئی لوی-استروس، صورت گرفت.  <br />روش‌شناسی تحقیق حاضر مبتنی بر مطالعه ساختارمند متن صورت گرفت که در این راستا، روشی که ولادیمیر پراپ در روایت‌شناسی به کار بسته است، راهنمای عمل قرار گرفته است.  <br />این تحقیق نشان می‌دهد که ساختار روایی بازی‌های رایانه‌ای با ایجاد تغییراتی در ساختار روایی ‌انیمیشن‌ها ، الگوی روایی آن را که مبتنی بر قضاوتی ارزشی است، به الگویی مبتنی بر وظایف ارزشی تغییر می‌دهد. بر این اساس شیوه و روشی برای زندگی در ‌انیمیشن‌ها مورد قضاوت ارزشی مثبت قرار گرفته و به عنوان راه حلی نمادین میان خوب و بد ارائه می‌گردد. این شیوه و روش در بازی‌های رایانه‌ای معادل آن ‌انیمیشن‌ها، به عنوان وظایفی ارزشی بر دوش بازیکن قرار می‌گیرند که عاملی برای ایجاد پایبندی به معنای روایت ‌انیمیشن‌ها  است. <br />  <br /><strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent2914
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه‌های نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Media Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4509
dc.subjectانیمیشنfa_IR
dc.subjectبازی‌های رایانه‌ایfa_IR
dc.subjectتحلیل ساختاری متنfa_IR
dc.subjectتقابل‌های دوجزئیfa_IR
dc.titleمقایسه ساختار روایی انیمیشن‌های و بازی‌های رایانه ای برگرفته از آنهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage127
dc.citation.epage159


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد