| dc.contributor.author | راودراد, اعظم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | بدری, مهسا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:29:06Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:29:06Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:29:06Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:29:06Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2015-05-05 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1394-02-15 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | راودراد, اعظم, بدری, مهسا. (1394). مقایسه ساختار روایی انیمیشنهای و بازیهای رایانه ای برگرفته از آنها. مطالعات رسانههای نوین, 1(1), 127-159. doi: 10.22054/cs.2015.4509 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-2209 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6550 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4509 |  | 
| dc.identifier.uri | http://nms.atu.ac.ir/article_4509.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403040 |  | 
| dc.description.abstract | در این پژوهش ساختار روایی انیمیشنها و بازیهای رایانهای معادل آنها به منظور شناخت چگونگی ارتباط این دو ساختار با یکدیگر، مورد مقایسه قرار گرفتهاند. در این تحقیق ترکیبی از نظریات کلود لوی-استروس و ولادیمیر پراپ به عنوان تکیهگاه نظری تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. پیش از هر چیز با تکیه بر نظریه کلود لوی- استروس ساختارمندی روایتها پیش فرض قرار داده شده که بر اساس آن، ساختار روایتها، معناهای خاصی را برای حل نمادین تناقضات تولید میکنند. تحلیل همنشینی و مطالعه نحوه چینش عناصر درون ساختار روایت، با تکیه بر روایت شناسی پراپ صورت گرفت و تحلیل جانشینی به منظور تعیین چیستی معنای متن، با تکیه بر تقابلهای دوجزئی لوی-استروس، صورت گرفت.  <br />روششناسی تحقیق حاضر مبتنی بر مطالعه ساختارمند متن صورت گرفت که در این راستا، روشی که ولادیمیر پراپ در روایتشناسی به کار بسته است، راهنمای عمل قرار گرفته است.  <br />این تحقیق نشان میدهد که ساختار روایی بازیهای رایانهای با ایجاد تغییراتی در ساختار روایی انیمیشنها ، الگوی روایی آن را که مبتنی بر قضاوتی ارزشی است، به الگویی مبتنی بر وظایف ارزشی تغییر میدهد. بر این اساس شیوه و روشی برای زندگی در انیمیشنها مورد قضاوت ارزشی مثبت قرار گرفته و به عنوان راه حلی نمادین میان خوب و بد ارائه میگردد. این شیوه و روش در بازیهای رایانهای معادل آن انیمیشنها، به عنوان وظایفی ارزشی بر دوش بازیکن قرار میگیرند که عاملی برای ایجاد پایبندی به معنای روایت انیمیشنها  است. <br />  <br /><strong> </strong> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 2914 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات رسانههای نوین | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | New Media Studies | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4509 |  | 
| dc.subject | انیمیشن | fa_IR | 
| dc.subject | بازیهای رایانهای | fa_IR | 
| dc.subject | تحلیل ساختاری متن | fa_IR | 
| dc.subject | تقابلهای دوجزئی | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ساختار روایی انیمیشنهای و بازیهای رایانه ای برگرفته از آنها | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد رشته مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 127 |  | 
| dc.citation.epage | 159 |  |