• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 4, شماره 15
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تطبیق موردی 9 بازی رایانه‌ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی‌های رایانه‌ای آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    نصراصفهانی, زهراعلی آبادی, خدیجهزارعی زوارکی, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    705.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازی‌های رایانه‌ای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است. سؤالات اساس این پژوهش عبارت‌اند از: 1. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازی‌های رایانه‌ای جدی ساخته‌ شده‌اند؟ 2. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارند؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری این پژوهش تمام بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده می‌باشد. جهت انتخاب نمونه از نمونه‌گیری در دسترس استفاده‌شده است و به‌این‌ترتیب 9 بازی رایانه‌ای آموزشی انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفتند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها شامل یک چک‌لیست محقق ساخته می‌باشد. برای محاسبه ضریب پایایی در این پژوهش از روش ضریب پایایی مرکب استفاده شد و توافق 94/0 به دست آمد. این چک‌لیست دربرگیرنده مقیاس پنج‌درجه‌ای لیکرت است و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار spss مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که همه بازی‌های مورد بررسی از نظر دارا بودن اصول و همچنین استانداردها در وضعیت نسبتاً مطلوب (متوسط) قرار دارند.
    کلید واژگان
    بازی‌های رایانه ای
    بازی‌های رایانه ای آموزشی
    اصول طراحی بازی‌های رایانه ای
    استانداردهای طراحی بازی های رایانه ای

    شماره نشریه
    15
    تاریخ نشر
    2018-10-23
    1397-08-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2538-2209
    2476-6550
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/nms.2018.26648.344
    http://nms.atu.ac.ir/article_9133.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402984

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • کلاهبرداری رایانه ای از دیدگاه بین المللی و وضعیت ایران 

      آبادی, عبدالصّمد خرّم؛ آبادی, عبدالصمد خرم (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2007-06-22)
      جرم کلاهبرداری رایانه‌ای یکی از مهمترین جرائم رایانه ای است. این جرم نیز مانند جرم کلاهبرداری کلاسیک ازجمله جرائم علیه اموال و مالکیت محسوب می شود. هر نوع کلاهبرداری ارتکاب یافته به وسیله رایانه، لزوما کلاهبرداری رایانه ...

    • بازی‌های رایانه‌ای و آموزش دینی 

      آخوندی, مرتضی (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2009-02-19)
      آموزش را می‌توان نوعی ارتباط خاص دانست که هدفش تنها انتقال و یا تبادل پیام نیست بلکه وقوع یادگیری است. رسانه‌های آموزشی در طی سال‌های طولانی، یکی از اجزای مهم این فرآیند بوده‌اند. پیشرفت و ظهور فناوری‌های نوین، نقش ...

    • نگرش مادران به استفاده کودکان از بازی‎های رایانه‎ای 

      نوری راد, فاطمه؛ شاه حسینی, وحیده (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2017-10-23)
      در عصر حاضر کودکان و نوجوانان به شدت تحت تأثیر بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته‎اند. بازی‌های رایانه‎ای به صورت اجتناب‌ناپذیری سهم عمده‎ای از جامعه‌پذیری کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب