تطبیق موردی 9 بازی رایانهای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازیهای رایانهای آموزشی
(ندگان)پدیدآور
نصراصفهانی, زهراعلی آبادی, خدیجهزارعی زوارکی, اسماعیلنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازیهای رایانهای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است. سؤالات اساس این پژوهش عبارتاند از: 1. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازیهای رایانهای جدی ساخته شدهاند؟ 2. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارند؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری این پژوهش تمام بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده میباشد. جهت انتخاب نمونه از نمونهگیری در دسترس استفادهشده است و بهاینترتیب 9 بازی رایانهای آموزشی انتخاب و مورد تحلیل قرار گرفتند. ابزار جمعآوری دادهها شامل یک چکلیست محقق ساخته میباشد. برای محاسبه ضریب پایایی در این پژوهش از روش ضریب پایایی مرکب استفاده شد و توافق 94/0 به دست آمد. این چکلیست دربرگیرنده مقیاس پنجدرجهای لیکرت است و دادهها با استفاده از نرمافزار spss مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفتند. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که همه بازیهای مورد بررسی از نظر دارا بودن اصول و همچنین استانداردها در وضعیت نسبتاً مطلوب (متوسط) قرار دارند.
کلید واژگان
بازیهای رایانه ایبازیهای رایانه ای آموزشی
اصول طراحی بازیهای رایانه ای
استانداردهای طراحی بازی های رایانه ای
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائیدانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2538-22092476-6550
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
کلاهبرداری رایانه ای از دیدگاه بین المللی و وضعیت ایران
آبادی, عبدالصّمد خرّم؛ آبادی, عبدالصمد خرم (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2007-06-22)جرم کلاهبرداری رایانهای یکی از مهمترین جرائم رایانه ای است. این جرم نیز مانند جرم کلاهبرداری کلاسیک ازجمله جرائم علیه اموال و مالکیت محسوب می شود. هر نوع کلاهبرداری ارتکاب یافته به وسیله رایانه، لزوما کلاهبرداری رایانه ...
-
بازیهای رایانهای و آموزش دینی
آخوندی, مرتضی (دانشگاه امام صادق علیه السلام, 2009-02-19)آموزش را میتوان نوعی ارتباط خاص دانست که هدفش تنها انتقال و یا تبادل پیام نیست بلکه وقوع یادگیری است. رسانههای آموزشی در طی سالهای طولانی، یکی از اجزای مهم این فرآیند بودهاند. پیشرفت و ظهور فناوریهای نوین، نقش ...
-
نگرش مادران به استفاده کودکان از بازیهای رایانهای
نوری راد, فاطمه؛ شاه حسینی, وحیده (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2017-10-23)در عصر حاضر کودکان و نوجوانان به شدت تحت تأثیر بازیهای رایانهای قرار گرفتهاند. بازیهای رایانهای به صورت اجتنابناپذیری سهم عمدهای از جامعهپذیری کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است ...




