• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مصرف رسانه‌های نوین بر قصد کارآفرینانه دانشجویان (مطالعه موردی دانشگاه تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    مرادی, شیوانادری, نادر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    428.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر مصرف رسانه‌های نوین بر قصد کارآفرینانه دانشجویان کارآفرینی دانشگاه تهران است. در سال‌های اخیر مطالعات محدودی در حوزه رسانه و کارآفرینی انجام‌ شده که بیشتر آن‌ها به کارآفرینی در رسانه‌ها پرداخته و به نقش ترغیبی و ترویجی رسانه‌ها در حوزه کارآفرینی توجه نکرده‌اند. این پژوهش برای اولین باراست که در ایران به بررسی تأثیر مصرف رسانه‌های نوین بر قصد کارآفرینانه می‌پردازد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته است و جامعه آماری 450 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در مقاطع ارشد و دکترای رشته کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در سال 95-1394 هستند. نمونه‌گیری به روش احتمالی طبقه‌ای نسبی متناسب و حجم نمونه 210 نفر است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که افراد موردمطالعه به‌طور میانگین چهار ساعت از شبانه‌روز از اینترنت استفاده می‌کنند و بیشترین میزان رسانه‌های نوین اینترنتی مورداستفاده به ترتیب شامل وب‌سایت‌های خبری آنلاین، شبکه‌های اجتماعی مجازی، وب‌سایت‌های علمی و آموزشی و وبلاگ‌ها و ویکی‌ها بوده است. نتایج بیانگر این است که رابطه معنادار و مثبتی بین مصرف رسانه‌های نوین و قصد کارآفرینانه در بین دانشجویان وجود دارد. بدین معنا که هرچه میزان مصرف رسانه‌های نوین اینترنتی در بین دانشجویان بالاتر می‌رود، انگیزه و قصد کارآفرینانه در میان دانشجویان موردبررسی به‌ویژه در بُعد درک امکان‌پذیری برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و اقدام علمی برای شروع فعالیت کارآفرینانه تقویت می‌شود. نتایج حاصل از مدل معادلات ساختاری نیز نشان می‌دهد که استفاده از رسانه‌های نوین از طریق تأثیرگذاری بر سایر متغیّرها (شاخص‌های قصد کارآفرینانه) به‌صورت غیرمستقیم بر قصد کارآفرینانه دانشجویان تأثیر داشته‌ است.
    کلید واژگان
    قصد کارآفرینانه
    مصرف رسانه‌های نوین
    دانشجویان کارآفرینی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری کارآفرینی- کسب‌وکار دانشگاه رازی کرمانشاه.
    استادیار گروه کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه.

    شاپا
    2538-2209
    2476-6550
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.7007
    http://nms.atu.ac.ir/article_7007.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402914

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب