نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorمهری, داریوشfa_IR
dc.contributor.authorمحجوب, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:19:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:19:20Z
dc.date.available1399-07-09T11:19:20Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:19:20Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-10en_US
dc.date.submitted1398-12-20fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی, بهروز, مهری, داریوش, محجوب, حسن. (1399). آسیب‌شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره‌های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE). آموزش در علوم انتظامی, 27(29), 61-80.fa_IR
dc.identifier.issn2382-9613
dc.identifier.urihttp://tps.jrl.police.ir/article_93822.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399722
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) و واکاوی علل آسیب های موجود بود.روش پژوهش ازلحاظ هدف جز تحقیقات کاربردی و ازنظر گرداوری داده‌ها جز پژوهش ترکیبی از نوع آمیخته تشریحی بود. جامعه آماری در بخش کمی، کارشناسان، مدرسان و کارکنان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش ضمن خدمت بودند که از بین آن‌ها 91 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب گردیدند. جامعه آماری بخش کیفی خبرگان آموزشی (مدرسان و کارشناسان آموزش) بودند که 12 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و قاعده اشباع نظری به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌های بخش کمی از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شد به همین منظور ابزار این بخش پرسشنامه محقق ساخته‌ی 40 سؤالی بود.همچنین به‌منظور جمع‌آوری داده‌های بخش کیفی از مصاحبه نیمه سازمان‌یافته که چارچوب سؤالات آن بر اساس نتایج تحلیل داده کمی تشکیل‌شده بود، استفاده شد. سپس به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های کمی از آزمون میانگین یک جامعه (t تک نمونه‌ای)، تحلیل واریانس تک عاملی (ANOVA)، آزمون توکی، آزمون فریدمن و جهت تحلیل داد ه های بخش کیفی از روش سه مرحله‌ی تحلیل داد ه ی اشتراس و کوربن استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد از دیدگاه کارشناسان، مدرسان و شرکت‌کنندگان در دوره‌ها، ابعاد مختلف عناصر الگوی ADDIE دچار آسیب می‌باشند که ازنظر خبرگان آموزشی ازجمله دلایلی که باعث وجود آسیب در عناصر گشته شامل:موانع زیرساختی،موانع سیستمی، فقدان زیرساخت های اجرایی، عدم لزوم یا (فرصت) ارزشیابی است.fa_IR
dc.format.extent897
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزشfa_IR
dc.relation.ispartofآموزش در علوم انتظامیfa_IR
dc.subjectآسیب‌شناسیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectآموزش کارکنانfa_IR
dc.subjectالگوی ADDIEfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.titleآسیب‌شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره‌های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روش های و برنامه های آمورشی و درسی- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی- دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue29
dc.citation.spage61
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد