• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب‌شناسی الگوی طراحی آموزشی دوره‌های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری (بر اساس عناصر برنامه درسی الگوی ADDIE)

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی, بهروزمهری, داریوشمحجوب, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    897.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر آسیب‌شناسی برنامه درسی دوره‌های آموزش کارکنان دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری بر اساس الگوی (ADDIE) و واکاوی علل آسیب های موجود بود.روش پژوهش ازلحاظ هدف جز تحقیقات کاربردی و ازنظر گرداوری داده‌ها جز پژوهش ترکیبی از نوع آمیخته تشریحی بود. جامعه آماری در بخش کمی، کارشناسان، مدرسان و کارکنان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش ضمن خدمت بودند که از بین آن‌ها 91 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب گردیدند. جامعه آماری بخش کیفی خبرگان آموزشی (مدرسان و کارشناسان آموزش) بودند که 12 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و قاعده اشباع نظری به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌های بخش کمی از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شد به همین منظور ابزار این بخش پرسشنامه محقق ساخته‌ی 40 سؤالی بود.همچنین به‌منظور جمع‌آوری داده‌های بخش کیفی از مصاحبه نیمه سازمان‌یافته که چارچوب سؤالات آن بر اساس نتایج تحلیل داده کمی تشکیل‌شده بود، استفاده شد. سپس به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های کمی از آزمون میانگین یک جامعه (t تک نمونه‌ای)، تحلیل واریانس تک عاملی (ANOVA)، آزمون توکی، آزمون فریدمن و جهت تحلیل داد ه های بخش کیفی از روش سه مرحله‌ی تحلیل داد ه ی اشتراس و کوربن استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد از دیدگاه کارشناسان، مدرسان و شرکت‌کنندگان در دوره‌ها، ابعاد مختلف عناصر الگوی ADDIE دچار آسیب می‌باشند که ازنظر خبرگان آموزشی ازجمله دلایلی که باعث وجود آسیب در عناصر گشته شامل:موانع زیرساختی،موانع سیستمی، فقدان زیرساخت های اجرایی، عدم لزوم یا (فرصت) ارزشیابی است.
    کلید واژگان
    آسیب‌شناسی
    برنامه درسی
    آموزش کارکنان
    الگوی ADDIE
    دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    گروه روش های و برنامه های آمورشی و درسی- دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی- دانشگاه تهران
    دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری
    دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_93822.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399722

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب