• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه چارچوب مفهومی مولفه های آموزش میان فرهنگی: یک مطالعه متاسنتز

    (ندگان)پدیدآور
    خزائی, لیلاجوادی پور, محمدحکیم زاده, رضوانصادقی, علیرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    548.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های آموزش میان فرهنگی و ارائه مدل مفهومی انجام شده است. روش پژوهش از نوع کیفی و متاسنتز است. جامعه آماری کلیه مقالات و پایان نامه های مرتبط با حوزه میان فرهنگی است. نتایج نشان داد مدل مفهومی آموزش میان فرهنگی ارائه شده در پژوهش حاضر، برمبنای 4 بعد و 20 مولفه بناشده است. بعد«فردی» شامل: بعد فردی پذیرش ارزش ها، نگرش و فرهنگ خود، خود پنداره مثبت نسبت به سایر فرهنگ ها ، تمایل به تغییر در فرهنگ های بیگانه، برقراری ارتباط دورنی بین فرد و هویت فرهنگی خود، خوداظهاری درمورد هویت و فرهنگ خود. بعد«اجتماعی» شامل: سازگاری در موقعیت های اجتماعی ، انطباق پذیری با انتظارات فرهنگ بیگانه، انسجام و یکپارچگی، برقراری ارتباط با افراد زمینه های مختلف فرهنگی، کنش متقابل اجتماعی. بعد« شناختی» شامل: ارتقا سطح آگاهی نسبت به ارزش ها، نگرش ها ، هویت ملی و قومی، شناخت آداب و رسوم، سنت ها و هنجار های فرهنگ های مختلف، کسب دانش عمومی درباره انواع فرهنگ ها و الگوهای شناختی آن ها، ارتقا سطح آگاهی درمورد هویت فردی. بعد«مهارتی» شامل: توانایی درک شیاهت ها و تفاوت های میان فرهنگی، توانایی توصیف ویژگی های فرهنگ های مختلف، توانایی ارزیابی انتقادی ابعاد مثبت و منفی فرهنگ متضاد، توانایی تفسیر و کشف تجارب فرهنگی مختلف، توانایی مدیریت تضاد و مقابله با مشکلات به روشی سازنده. یافته های پژوهش می توانند مبنایی برای پژوهشگران و دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت باشد.
    کلید واژگان
    آموزش وپروش
    آموزش میان فرهتگی
    مدل مفهومی
    متاسنتز

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی گروه روش ها و برناه های درسی وآموزشی
    گروه روش ها وبرنامه های درسی و آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
    گروه روش ها و برنامه های درسی وآموزشی، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه تهران معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش
    گروه مطالعات برنامه درسی، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_93821.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399721

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب