• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 28
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 27, شماره 28
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ابعاد و مولفه های تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری زاده, نسریناسمعیلی, زهرهفرج اللهی, مهرانصفایی, طیبه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    426.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تربیت اخلاقی به دلیل نقش مهمی که در سرنوشت انسان و جامعه دارد، از دیرباز کانون توجه اندیشمندان و پیشوایان دینی بوده است. همچنین در میان فیلسوفان نیز تربیت اخلاقی به منزله شاکله ی تربیت آدمی لحاظ شده است و عالی ترین وعمیق ترین بخش تعلیم و تربیت محسوب می شود .هدف این پژوهش بررسی ابعاد و مولفه های تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی ایران می باشد .پژوهش حاضر از نوع پژوهش کیفی با رویکرد توصیفی _تحلیلی و روش آن بطور ویژه «روش تحلیل محتوای کیفی» است. داده های اولیه با استفاده از تحلیل محتوی کیفی و سندکاوی به دست آمد.سپس برای اعتبار یابی پژوهش ازتکنیک دلفی استفاده گردید، برای انتخاب نمونه های مصاحبه از روش نمونه گیری هدفمند که با مشارکت 15 نفر از متخصصان مرتبط با موضوع و با در نظر گرفتن « معیار اشباع نظری » استفاده شد . نتایج حاصل از متون و مصاحبه با استفاده از کدگذاری باز مورد تحلیل و ابعاد و مولفه های الگوی تربیت اخلاقی در قالب چهار عنصر عوامل موثر، زمینه ساز ، بازدارنده و پیامدها (در حیطه شناختی ،عاطفی و مهارتی در ارتباط با عناصر چهارگانه ی ارتباطی یعنی خدا ، خود ، دیگران ، خلقت) تنظیم شد.
    کلید واژگان
    ابعاد
    مولفه ها
    تربیت اخلاقی
    تربیت رسمی و عمومی
    دوره ابتدایی

    شماره نشریه
    28
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    مربی ، دانشجوی دکتری ، گروه علوم تربیتی ، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران
    دانشیار،گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
    farajollahim@yahoo.com
    استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_93503.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399712

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب