دوره 27, شماره 28
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارائه مدل تأثیر مدیریت دانش بر آینده پژوهی با میانجیگری هوش سازمانی مدیران آموزشی و اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان مازندران
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)
-
تکالیف ضابطین قضایی نسبت به شخص تحت نظر با رویکرد آموزشی
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)با توجه به اینکه در مرحله تحت نظر، پلیس صلاحیت تحت نظر قرار دادن افراد مظنون را دارد و میتواند به گردآوری دلایل ضروری به منظور کشف حقیقت بپردازد، حقوق شخص تحت نظر نسبت به سایر مراحل فرایند کیفری بیشتر در معرض تضییع قرار ...
-
اثربخشی آموزش خانواده مبتنی بر واقعیت درمانی بر همراهی عاطفی، حل مساله و ارتباط زوجین
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش خانواده مبتنی بر واقعیت درمانی بر همراهی عاطفی، حل مساله و ارتباط در زوجین شهر کرمانشاه اجرا شد. این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود. بدین منظور ...
-
استخراج بار عاملی گویههای ارزشیابی الگوی محتوای کتاب درسی تاب آوری برای دانش آموزان استثنایی پایه اول ابتدایی بر اساس مؤلفه های برنامه درسی تایلر
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)هدف پژوهش اعتبار یابی و تحلیل عاملی هر یک از گویه های ارزشیابی الگوی محتوای کتاب درسی تاب آوری براساس مولفه های برنامه درسی تایلر است. برای اجرای این پژوهش از روش تحلیل عاملی اکتشافی بهره گرفته شده است. جامعه آماری این ...
-
راهبردهای برقراری ارتباط موثر در کلاسهای چند پایه مبتنی بر تجارب زیسته معلمان
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)کلاسهای چند پایه در دوره ابتدایی متشکل از پایههای مختلف تحصیلی است که در یک کلاس تحت تدریس یک معلم میباشند. مدیریت ارتباطات ایجاد شده درون کلاس چند پایه توسط معلم اهمیت بسزایی در بهبود فرایند یاددهی یادگیری دارد. هدف ...
-
بهبود عملکرد نوآورانه از منظر اعضای هیئت علمی دانشگاهها: پارادایم کیفی
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)با توجه به اهمیت بازاریابی کارآفرینانه به منزله شاخص اساسی عملکرد کسب و کارها، در سالهای اخیر محققان همواره بهطور جدی به دنبال بررسی عوامل تأثیرگذار و تاثیرپذیر بر آن بوده اند که در این میان، به دلیل تشدید رقابت در بازار ...
-
چالشها و مشکلات دورهها و برنامههای آموزشی تخصصی پلیس پیشگیری
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف مطالعه و بررسی چالشها و مشکلات دورهها و برنامههای آموزشی پلیس پیشگیری در سطح فرماندهیهای انتظامی سراسر کشور به روش آمیخته انجام شده است. در بخش کیفی چالشها و مشکلات دورهها و برنامههای آموزشی با ...
-
ارائه مدل پرورش دانشآموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)این پژوهش با هدف ارائه مدل پرورش دانشآموزان کارآفرین در مقطع ابتدایی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل افراد خبره در حوزه کارآفرینی و در بخش کمّی شامل کلیه مدیران مدارس ابتدایی و کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی اداره ...
-
شناسایی عوامل اثرگذار برخلاقیت دانش آموزان دوره دوم شهر تهران
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل اثرگذار بر خلاقیت دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران صورت گرفت. نوع پژوهش کاربردی و اجرای آن با رویکرد کیفی بوده است. در فاز کیفی به کمک تکنیک دلفی با نظرخواهی از خبرگان، شاخصهای تاثیرگذار ...
-
شناسایی مؤلفه های مؤثر بر تدریس اثربخش با رویکرد راهبردی در دوره های آموزش عالی
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر مشخص نمودن مؤلفههای تدریس اثربخش با رویکرد راهبردی در دورههای آموزش عالی بود. بر این اساس روش پژوهش کیفی و به طور ویژه "مطالعه موردی کیفی" است. در این راستا اعضای هیأت علمی در رشته برنامهریزی درسی در ...
-
ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی در بین کارکنان آموزش وپرورش
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای نهادینه کردن عملکرد تیمی دربین کارکنان آموزش وپرورش بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی– بنیادی و از نظر نوع داده، آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی بود. جامعۀ آماری بخش کیفی پژوهش، شامل خبرگان ...
-
طراحی مدل آموزشی-تربیتی کارامد برای فراگیران مراکز آموزشی ناجا
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-03-20)هدف از اجرای تحقیق حاضر تدوین مدل آموزشی- تربیتی کارآمد برای فراگیران مراکز آموزشی نیروی انتظامی است که در این راستا ضمن مطالعه ادبیات نظری به بررسی نظر خبرگان و متخصصان درون سازمانی در خصوص ابعاد، مؤلفهها و ویژگیهای ...



