• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی مدیریت استعداد در مراکز آموزشی ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    شوقی, بهزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    291.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف طراحی الگوی مدیریت استعداد در مراکز آموزشی ناجا انجام شد. روش پژوهش بر حسب هدف کاربردی و از نظر روش گرداوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی، همین‌طور از نظر نوع داده آمیخته اکتشافی بود. جامعۀ آماری در بخش کیفی شامل ده نفر از خبرگان جامعۀ علمی و متخصصان سازمانی ناجا بودند که با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. هم‌چنین جامعه آماری در بخش کمی شامل 1357 نفر از کارکنان اعم از رسمی و پیمانی بودند که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 300 نفر به‌عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزارگردآوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته انفرادی اکتشافی بود که برای حصول اطمینان از روایی بخش کیفی و به‌منظور اطمینان خاطر از دقیق بودن یافته‌ها از دیدگاه پژوهشگر، از نظرات ارزشمند اساتید و خبرگان آشنا با این حوزه و متخصصان سازمانی ناجا استفاده شد. در بخش کمی نیز به‌منظور گرداوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از پرسشنامۀ‌های استاندارد و نتایج حاصل از مصاحبه‌های بخش کیفی بهره گرفته شد. برای محاسبه روایی پرسشنامه از روایی محتوا و سازه استفاده شد که یافته‌ها بیانگر روا بودن ابزار اندازه‌گیری بود و همین‌طور به‌منظور سنجش پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب پایایی ترکیبی استفاده شد که به‌دلیل بیشتر شدن مقادیر ضرایب از 0.7 می‌توان گفت که پرسشنامه مذکور از پایایی لازم برخوردار است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های بخش کیفی از تحلیل محتوا استفاده شد، همین‌طور داده‌های گردآوری شده حاصل از بخش کمی از طریق آمار توصیفی و استنباطی(آزمون تی‌تک نمونه‌ای، فریدمن و مدل‌سازی معادلات ساختاری) و با استفاده از نرم افزار Spss و Smart Pls تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد: عوامل مؤثر بر مدیریت استعداد در مراکز آموزشی ناجا عبارتند از سرمایه انسانی، یادگیری سازمانی، مسئولیت اجتماعی سازمانی، فرهنگ سازمانی و انگیزش کارکنان؛ وضعیت موجود ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی شده مؤثر بر مدیریت استعداد و همین‌طور وضعیت موجود مدیریت استعداد در مراکز آموزشی ناجا مطلوب می‌باشد؛ بر اساس ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی شده، مدل پژوهش ارائه شد؛ درجه تناسب مدل ارائه شده با توجه به مؤلفه‌های پژوهش مناسب بود؛ هریک از ابعاد و مؤلفه‌های شناسایی بر مدیریت استعداد تأثیر داشت؛ انگیزش از بالاترین میزان اهمیت در میان ابعاد شناسایی شده برخوردار بود.
    کلید واژگان
    مدیریت استعداد
    انگیزش
    یادگیری‌سازمانی
    فرهنگ‌سازمانی
    سرمایه‌انسانی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17692.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399622

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب