رابطه رسانههای اجتماعی و استراتژیهای ارتباطی- امنیتی بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
حیدری, مجیددلاور, علیعبداله سجادی جاغرق, سیداکبر فرهنگی, علیمحمدخانی, کامراننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: رسانههای اجتماعی به عنوان فناوریهای نوین و ابزاری تسهیلگر در جهت ارتباط میان مؤسسات و مشتریان بوده که میتواند در امور مرتبط با بازاریابی، خدمات مشتری و اطلاعرسانی بههنگام، بهبود و تضمین سطح امنیتی اطلاعات و ایجاد و حفظ اعتماد میان بانک و احساس امنیت مشتریان بهکارگیری شود. بر این اساس، هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بهکارگیری رسانههای اجتماعی در راهبردهای ارتباطی و امنیتی بازاریابی در شعب بانک تجارت تهران است. روش: روش پژوهش کمی- پیمایش، نوع تحقیق، توصیفی- تحلیلی و همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام اساتید، خبرگان، صاحبنظران حوزه بانکداری و مدیران ارشد و میانی شعب بانک تجارت است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 210 نفر و روش گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامهای محققساخته است. روایی تحقیق محتوای (صوری) و پایایی پرسشنامه با توجه به ضریب آلفای کرونباخ بالای 70/0 بهدست آمده است. یافتهها: ضریب همبستگی اسپیرمن متغیرهای پژوهش نشان میدهد که متغیر رسانههای اجتماعی و مؤلفههای آن، یعنی زیرساختها، ملاحظات امنیتی، پذیرش مشتریان و فرهنگ اجتماعی به ترتیب، به میزان (53/0)، (68/0)، (85/0)، (16/0) و (45/0) رابطه معنادار و مثبتی با راهبردهای ارتباطی - امنیتی بازاریابی دارد. نتیجهگیری: بهطور کلی، در این پژوهش میتوان چنین نتیجه گرفت که در دنیای امروز، رسانههای اجتماعی به یک نیروی قدرتمند در شکلدهی به جنبههای تجارت و بازاریابی با راهبردهای ارتباطی- امنیتی خاص خود تبدیل شدهاند؛ البته این حضور رسانههای اجتماعی همراه با چالشها و مسائلی در حوزه بازاریابی، بهویژه مسائل و ملاحظات امنیتی استوار است.
کلید واژگان
رسانههای اجتماعیراهبردهای ارتباطی
راهبردهای امنیتی
بانک تجارت
تهران
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعیسازمان پدید آورنده
- دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.- عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی( نویسنده مسئول): delavarali@yahoo.com
- عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
- عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران.
- عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.




