نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالله لشنی پارسا, روحfa_IR
dc.contributor.authorخیرخواه, طاهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:14:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:14:46Z
dc.date.available1399-07-09T11:14:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:14:46Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.identifier.citationالله لشنی پارسا, روح, خیرخواه, طاهره. (1390). بررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامی. فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس, 1390(37), 119-136.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2096
dc.identifier.urihttp://pod.jrl.police.ir/article_9320.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/398138
dc.description.abstractخدمات اجتماعی- انتظامی، به مثابه یکی از مهم ترین وظایف پلیس، نقشی اساسی در کاهش مسائل و مشکلات مردم دارد. به دلیل گستردگی حوزه ی فعالیت ها در این بخش، شناخت میزان رضایت مردم از این خدمات نقشی اساسی در شناخت میزان رضایت کلی مردم از پلیس خواهد داشت. مقاله ی حاضر میزان رضایت مردم از این خدمات را در مراکز صدور گذرنامه، معاینه ی فنی خودرو، دفاتر خدمات انتظامی (دفاتر پلیس +10)، اماکن عمومی، صدور گواهینامه، خدمات وظیفه ی عمومی، تشخیص هویت و اداره ی اجرائیات و صدور خلافی خودرو، با هدف احصای شاخص های مناسب برای اندازه گیری میزان رضایت مردم از خدمات اجتماعی- انتظامی پلیس، بررسی کرده است. این پژوهش در نُه استان کشور با استفاده از روش پیمایش و نمونه ی 3492 نفری صورت گرفته است. الگوی مفهومی و پرسش نامه ی این پژوهش دارای پنج بُعد تجهیزات اداری، ویژگی های حرفه ای، ویژگی های رفتاری، نظام اداری و نظام کنترل بر مراکز است. نتایج تحقیق نشان می دهد که میزان رضایت از خدمات بر اساس متغیرهای سن، میزان درآمد و میزان تحصیلات و شغل پاسخ گویان متفاوت است. علاوه بر این، میزان رضایت مردم از تجهیزات اداری بیش از سایر ابعاد است و کم ترین رضایت در بُعد نظام کنترل و نظارت بر مراکز حاصل شده است. در میان مراکز خدمات دهندگان، ادارات وظیفه ی عمومی بیش ترین رضایت و ادارات تشخیص هویت کم ترین رضایت را در بین مراجعان تامین کرده است. از بین استان های بررسی شده نیز مراکز خدمات اجتماعی- انتظامی پلیس در استان مازندران بالاترین رضایت را ایجاد کرده اند و کم ترین رضایت در استان فارس حاصل شده است.fa_IR
dc.format.extent1423
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیسfa_IR
dc.relation.ispartofPolice Organizational Developmenten_US
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectرضایت مندی مراجعانfa_IR
dc.subjectنیروی انتظامیfa_IR
dc.subjectسنجش کیفیتfa_IR
dc.subjectعوامل موثر بر رضایتfa_IR
dc.titleبررسی میزان رضایت مراجعه کنندگان از سطح کیفیت خدمات مراکز خدمات اجتماعی - انتظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1390
dc.citation.issue37
dc.citation.spage119
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد