هوشمندی کسب و کار و موانع مدیریت اطلاعات
(ندگان)پدیدآور
سروش, علیرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
همانطور که داده ها در سازمان افزایش می یابد، سازمان ها نیاز دارند که چگونگی استفاده مناسب از دارائی های اطلاعاتی را مد نظر قرار دهند، به این قابلیت سازمانی، هوشمندی اطلاعاتی نیز می گویند. در این مقاله، براساس داده های خاص مدیریت اطلاعات، داده های تحقیقات در بازار و مبتنی بر مصاحبه های انجام شده از تحقیقات در بازار بعلاوه بخش های اجرایی هوشمندی کسب وکار، در مورد برخی از موانع کلیدی که از استخراج ارزش اطلاعات جلوگیری می کنند، بحث می شود. سه نوع اساسی از موانع هوشمندی اطلاعاتی را شناسایی و در مورد ویژگی های هر یک بحث کرده و راه کارهایی برای مقابله با آنها ارائه می شود. پیام اصلی این کار آن است که در حوزه مدیریت اطلاعات، مدیران علاوه بر تجربه های تکنولوژی اطلاعات گذشته مانند اقدام های هوشمندی کسب وکار (BI) و مدیریت دانش (KM) می توانند از تحقیقات در بازار درکنار اصول علم تصمیم گیری یادگیری داشته باشند.
کلید واژگان
هوشمندی کسب وکارتکنولوژی اطلاعات
تحقیقات در بازار
مدیریت دانش
هوشمندی اطلاعاتی
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2007-12-221386-10-01




