• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس
    • دوره 1394, شماره 53
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی توسعه سازمانی پلیس
    • دوره 1394, شماره 53
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد ناجا (نمونه‌پژوهی شهرستان ایلام)

    (ندگان)پدیدآور
    الله لطفی, عزتسعید یاری, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    464.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در نظام مدیریت جدید توجه به جلب رضایت خدمت‌گیرندگان یکی از جهت‌گیری‌های اصلی است و از آن به مثابه یکی از عوامل مؤثر بر تعالی و پیشرفت در سازمان‌های موفق یاد می‌شود. بدون شک، بررسی عملکرد نیروی انتظامی ــ‌که سازمانی جامعه‌محور است‌ــ برای بهبود کیفیت خدماتش از حیث مدیریتی بسیار مهم است. گستردگی مأموریت‌های واگذار شده به نیروی انتظامی و افزایش و پیچیدگی جرایم از یک سو و افزایش انتظارات جامعه، از سوی دیگر، موجب توجه اساسی به ارزیابی عملکرد این سازمان شده است. نتیجة انجام دادن وظایف و رسالت سازمانی مبنایی برای برنامه‌ریزی به منظور بهبود کیفیت و عملکرد و تعالی سازمان در پدیده‌ای به نام عملکرد سازمانی جست‌وجو می‌شود. از این رو در این تحقیق وضعیت عملکرد نیروی انتظامی شهرستان ایلام از طریق سنجش میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از کلانتری‌های شهرستان ایلام، که طرح مدیریت کیفیت (مکنا) در آن‌ها اجرا شده، بررسی شده است. برای این منظور پژوهش حاضر به روش پیمایشی و با بهره‌گیری از پرسش‌نامه‌ای که نگارندگان تنظیم کرده‌اند و شامل 21 سؤال دربارة رضایتمندی ارباب‌رجوع از خدمات این سازمان است صورت گرفته است. یافته‌های این پژوهش حکایت از آن دارد که، در مجموع، میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع از عملکرد سازمان در کلانتری‌های شهرستان ایلام در حدود 3/78 بوده است که درصدی نسبتاً مطلوب است. در ادامة مقاله نیز پیشنهادهایی به منظور بهبود هرچه بیشتر عملکرد و تعالی سازمانی ناجا داده شده است.
    کلید واژگان
    رضایتمندی
    نیروی انتظامی
    عملکرد سازمانی
    تعالی سازمانی
    مدیریت و سنجش عملکرد

    شماره نشریه
    53
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا
    سازمان پدید آورنده
    معاون طرح، برنامه و بودجه فا استان ایلام

    شاپا
    2008-2096
    URI
    http://pod.jrl.police.ir/article_9561.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397920

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب